شنیده شدن صدای انفجار از پایگاه آمریکایی‌ها در نزدیکی اربیل

منابع عراقی اعلام کردند از پایگاه الحریر که تحت اشغال نظامیان آمریکایی است صدای انفجار شنیده شده است.

منابع عراقی امروز (جمعه) از شنیده شدن شدن صدای چندین انفجار در پایگاه تحت اشغال نظامیان آمریکایی در نزدیکی اربیل موسوم به پایگاه الحریر، خبر دادند.

شبکه السومریه در این خصوص اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی «C-ram» در داخل پایگاه فعال شده و اقدام به شلیک کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا حمله‌ای به پایگاه صورت گرفته یا یک تمرین نظامی در حال انجام است.

ساعتی بعد مدیر منطقه الحریر اربیل اعلام کرد صدای انفجار‌هایی که در این پایگاه شنیده شد، نتیجه رزمایش آموزشی ارتش آمریکاست.

پس از آنکه نیروهای آمریکایی سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه قدس را به همراه ابومهدی المهندس، نایب رئیس الحشدالشعبی در خاک عراق به شهادت رساندند پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که نظامیان آمریکا باید هرچه زودتر خاک عراق را ترک کنند، با این حال آمریکا علی‌رغم خواست مردم و مقامات عراقی، همچنان به حضور غیرقانونی خود در عراق ادامه می دهند.

درپی تداوم حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در عراق گروه‌های مقاومت در این کشور بار‌ها به کاروان‌ها و پایگاه‌های تحت اشغال آمریکای حمله کرده و خواستار خروج این نظامیان از کشور خود شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار