لاوروف: ما به اوکراین حمله نکرده و شرمنده نیستیم

وزیرخارجه روسیه با اذغان به عملیات کنونی در اوکراین، اعلام کرد روسیه چاره‌ای جز عملیات نظامی در کی‌یف نداشت.

«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه، در مصاحبه‌ای با بی بی سی اعلام کرد روسیه به اوکراین حمله نکرده، بلکه عملیات نظامی داشته و این تنها راه چاره در مقابل اقدامات غرب در قبال اوکراین بوده است.

لاوروف در این مصاحبه اعلام کرد روسیه از اقدامات خود شرمنده نیست، و افزود: «ما به اوکراین حمله نکردیم، اما یک عملیات نظامی ویژه را اعلام کردیم، زیرا هیچ راه دیگری برای توضیح به غرب نداشتیم که کشاندن اوکراین به ناتو یک اقدام جنایتکارانه است.»

لاوروف همچنین با اشاره به آنکه برخی از نازی‌ها همچنان در اوکراین هستند، افزود: «ارتش روسیه در حال نازی‌زدایی است. مایه تاسف است، اما دیپلمات‌های بین‌المللی از جمله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل متحد و سایر نمایندگان سازمان ملل تحت فشار غرب هستند؛ و اغلب از آن‌ها برای تقویت اخبار جعلی غرب استفاده می‌شود.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جنگ روسیه و اوکراین وارد چهارمین ماه خود شده است.

آمریکا پیش از آغاز حملات روسیه به اوکراین به کرات سعی در مداخله در روابط میان این دو کشور داشته و مسبب درگیری‌های کنونی تحریک‌ها و تحریم‌هایی است که واشنگتن در این راه اعمال کرده است.

به طور مثال، در تازه‌ترین اقدام برخی سناتور‌های دموکرات آمریکایی از مجموعه‌ای از تحریم‌های گسترده علیه مقامات ارشد دولتی و نظامی روسیه، مؤسسات بانکی کلیدی و نیز تحریم‌هایی علیه شخص ولادیمیر پوتین در صورت حمله نظامی به اوکراین رونمایی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
عجله کردین باید میذاشتین اول اوکراینیا فتنه گریشون رو به نهایت برسونن بعد بهشون حمله میکردین الان کسی باور نمیکنه فتنه زیر سر اونا بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اوکراین = چماق آمریکا
آخرین اخبار