سفیر آمریکا:

سفر بایدن به خاورمیانه در راستای ایجاد مجمع امنیتی علیه ایران است

منابع صهیونیستی به نقل از سفیر آمریکا اعلام کردند که سفر منطقه‌ای باید به خاورمیانه در راستای ایجاد مجمع امنیتی برای مقابله با ایران صورت می‌گیرد.

روزنامه العربی الجدید به نقل از روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» نوشت که توماس نایدس، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در آستانه سفر منطقه‌ای بایدن به اراضی اشغالی و عربستان،  اعلام کرد که سفر بایدن به منظور تقویت روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان صورت می‌گیرد.

نایدس در مصاحبه خود همچنین به روابط دولت بایدن با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «بایدن خود را صهیونیستی می‌داند که امنیت اسرائیل برای او مهم است و این سفر نشان دهنده این است که رابطه آمریکا و اسرائیل همچنان محکم است.»

او در ادامه اظهار کرد که این سفر در راستای گسترش چارچوب امنیتی در منطقه و راه اندازی یک مجمع امنیتی منطقه‌ای با حضور آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی بحرین، امارات، سودان، مصر و اردن است.

در ادامه این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی نوشت که تشکیل این مجمع به معنای توافق بر سر عادی سازی روابط با عربستان نیست، اما گام موثری در تنظیم و تقویت همکاری‌های امنیتی بین دو طرف محسوب می‌شود.

این روزنامه با اشاره به اینکه بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پشت ایده تشکیل این مجمع امنیتی بوده، هدف از تشکیل این مجمع را مقابله با تهدید‌های هسته‌ای ایران خواند و نوشت که گانتس این ایده را با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در میان گذاشته بود.

این در حالی است که چندی پیش بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده بودکه رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی «در نگرانی‌های خود درباره ایران شریک هستند» و باید ائتلاف مشترکی را علیه ایران و تحت حمایت آمریکا ایجاد کنند.

گفتنی است در بین کشور‌های عربی، عربستان تاکنون از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی خودداری کرده، اما حمایت خود را از عادی‌سازی روابط نشان داده است. عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی از دهه ۷۰ میلادی آغاز شده و تاکنون امارات، بحرین، سودان و مراکش نیز به آن پیوسته اند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۱:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اقای جو بایدن شما بر علیه ملت و دولت ایران در خاورمیانه اتحادیه تشکیل میدهید ولی از ما انتظار دارید دست از سلاح هسته ای برداریم؟ وقتی اتحادیه تشکیل میدهید برای تسلیم مذاکره میکنید. ایا نادانی در ایران سراغ دارید که تسلیم شما شود؟ اگر سراغ دارید معرفی کنید.
آخرین اخبار