امام جمعه یزد:

دولت انگیزه و پشتوانه فرزندآوری و تشکیل خانواده را در جامعه تقویت کند

آیت الله ناصری بر ایجاد انگیزه، پشتوانه اقتصادی و ایجاد امید از سوی دولت در جامعه به ویژه جوانان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فرزندآوری و تشکیل خانواده نیاز به انگیزه و پشتوانه دارد و باید به زوج‌های جوان و نسل جدیدی که می خواهند تشکیل خانواده بدهند، به اندازه کافی اطمینان و انگیزه داده شود.

او می گوید: البته روحیه توکل در زوج‌های جوان کمرنگ شده و نگرانی در مورد مسائل اقتصادی در بین این قشر افزایش یافته و در نتیجه تمایل به فرزندآوری کاهش یافته است.

امام جمعه یزد گفت: ایجاد انگیزه در بین خانواده‌ها برای فرزندآوری می‌تواند به صورت انگیزه معنوی و با توکل کامل به خدا باشد و یا می‌تواند به صورت انگیزه مادی باشد.

آیت الله ناصری گفت: توکل و اعتماد به اینکه روزی رسان خداست و گوش فرا سپردن به فرمان خداوند از نکات مهمی است که باید در همه امور از جمله ازدواج و فرزند آوری به آن توجه و ایمان داشت.

این موضوع را آیت الله ناصری در دیدار با جمعی از کنشگران حوزه جمعیت مطرح کرد.

امام جمعه یزد گفت: برای اصلاح جمعیت کشور و رشد جمعیت جوان، باید زوج‌های جوان را از نظر مادی و اقتصادی حمایت کنیم تا در جهت فرزندآوری نگرانی‌های اقتصادی برطرف شود.

او می گوید: فرزندآوری مسئله بسیاری مهمی است، اما نباید از فرزندانی که در پرورشگاه‌ها و مراکز بهزیستی هستند غافل شد، خانواده‌ها می‌توانند با به سرپرستی گرفتن فرزندان بی سرپرست برای بخشیدن زندگی دوباره به این افراد و بهبود زندگی آن‌ها موثر باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار