در جلسه غیرعلنی کنگره درباره ایران مطرح شد؛

تصمیم دولت بایدن برای تشدید تحریم‌ها در صورت کاهش احتمال توافق هسته‌ای

در جلسه غیرعلنی کنگره که با حضور مقامات دولت آمریکا برگزار شد، احتمالات درباره بازگشت یا عدم بازگشت به توافق هسته‌ای بررسی شد.

مقامات دولت بایدن در جلسه توجیهی غیر علنی که بامداد امروز (پنجشنبه) در کنگره برگزار شد، به سناتور‌ها اطمینان دادند که در صورت نیاز و به دلیل کم‌تر شدن احتمال توافق هسته‌ای در وین، آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهد کرد.

به گزارش نشریه پولیتیکو، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در نشست با مقامات دولت جو بایدن از جمله رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، و برت مک گورگ، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در خصوص آینده مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

سناتور‌هایی که در جلسه توجیهی شرکت کردند، طیفی از گام‌های احتمالی بعدی برای سیاست آمریکا در قبال ایران را بررسی کردند که از جمله آن می توان به ادامه تلاش برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک تا اعمال تحریم‌های جدید و درگیری با شرکا در منطقه اشاره کرد.

سناتور «تاد یانگ» گفته است: «در مورد طرح ثانویه هنوز وضوح زیادی وجود ندارد. برخی از آن‌ها فقط تابعی از این واقعیت است که گزینه‌های خوب زیادی نداریم». کریس مورفی، سناتور دموکرات نیز پس از این جلسه در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد شانس موفقیت در مذاکره با ایران خیلی کمتر از شش ماه پیش است.

بنابر این گزارش، مقامات وزارت‌خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد محتوای مطرح شده در نشست خودداری کرده اند؛ اما پیش از این مقامات گفته بودند از تمامی اختیارات قانونی لازم برای اعمال تحریم‌ها برای فعالیت‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای ایران استفاده خواهند کرد.

 در سفر قریب‌الوقوع جو بایدن به سرزمین‌های اشغالی و عربستان قراراست ایران یکی از محور‌های گفت‌وگو باشد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تازگی مدعی به بن بست رسیدن مذاکرات وین شده است. با این حال، سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرده ایران به طور کامل به تعهدات خود طبق «موافقت‌نامه پادمان جامع» پایبند بوده و مکان‌های ادعایی که گفته می‌شود در مورد آن ابهاماتی وجود دارد، هیچ مبنای حقوقی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۱:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
به همان اندازه که لحن و رفتار امریکا در قبال ایران تند باشد سرعت ایران در پیشبرد اهداف هسته ای اش مضاعف خواهد بود. امریکا دست از گارد گرفتن و حمله های نمایشی بردارد. تحت هر شرایطی ایران کار خود را انجام خواهد داد چه امریکا لج کند چه لج نکند. America just relax and enjoy.!!!
Germany
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
تحریم‌ بیشتر = در صد غنی سازی بیشتر + سانتریفیوژ های بیشتر - تمایل کمتر به برجام
آخرین اخبار