رئیس سازمان نظام روانشناسی استان ایلام خبر داد

نقش موثر مشاوران در کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان نظام روانشناسی استان ایلام گفت: مشاوران نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

رمضانی در نشست تعاملی با رئیس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: با توجه به اینکه یکی از آسیب‌های فراگیر استانی بحث نزاع ، درگیری و خشونت می‌باشد می‌طلبد ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط در این زمینه همکاری و تعامل مطلوب را داشته باشند.

او گفت: با توجه به تعاملاتی که با معاونت فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی داشته ایم شاهد خدمات ارزنده و فعالیت دلسوزانه مشاران و مددکاران و اقدامات برجسته‌ معاونت اجتماعی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم .

رمضانی گفت: امیدوارم این تعاملات کماکان ادامه داشته و روز به روز شاهد پیشرفت و موفقیت این عزیزان باشیم چرا که نیروی انتظامی به عنوان یکی از نهاد‌هایی است که با جامعه و اعضای آن در ارتباط تنگاتنگی قرار دارد که به همین جهت نقش موثری در کاهش خشونت و افزایش تاب افراد ایفا می‌کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی استان گفت: با توجه به نقش حساس و اساسی مراکز و دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی، تقویت و بهسازی نهاد خانواده و حفظ ارتباط موثر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اولویت قرار گیرد که این مهم از طریق کاهش پرونده‌های قضایی و ایجاد مصالحه توسط مشاوران و مددکاران دوایر اجتماعی کلانتری‌ها محقق شده است.

سرهنگ بهروز مرادی رئیس مرکز مشاوره معاونت فرهنگی اجتماعی انتظامی استان ایلام در ادامه با تاکید بر ادامه همکاری سازنده و مطلوب اهداف این تعامل را به شرح ذیل بیان کرد:

_ تعامل در راستای اجرای سیاست استفاده بهینه از امکانات

_ استعداد‌ها و توانایی‌های طرفین در جهت فعالیت‌های مشترک در حوزه فرهنگی و اجتماعی 

_ همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مورد توافق طرفین با تاکید بر برنامه‌های علمی – پژوهشی، آموزشی –فرهنگی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

_ استفاده از ظرفیت کارشناسان و اساتید در برگزاری نشست‌های علمی – تخصصی و کارگاه‌های آموزشی

_ همکاری مشترک در حوزه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی و ایجاد زمینه‌های فعالیت‌های مشترک 

_ همکاری مشترک در زمینه چاپ و نشر کتب تخصصی (مشاوره‌ای)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.