برگزاری ششمین جلسه دادگاه سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال

 در ادامه رسیدگی به جنایات سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال، دیروز ششمین جلسه دادگاه حبیب اسیود برگزار گردید.

سرکرده گروهک تروریستی، پیشتر به حمایت و همراهی برخی کشورهای اروپایی و سرویس های اطلاعاتی آنها از جمله کشورهای سوئد و دانمارک با اقدامات تروریستی گروهک در استان خوزستان اعتراف کرده بود.

گروهک حرکه النضال از جمله گروهک های تروریستی مقیم کشورهای اروپایی و عامل بسیاری از اقدامات تروریستی در استان خوزستان از سال ۸۴ تاکنون می باشد که سرکرده آن در سال ۹۹ در خارج از کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل الله فرجه) دستگیر و به داخل کشور انتقال یافت.

 نخسین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود، سرکرده گروهک تجزیه طلب «حرکته النضال»  (سه شنبه، ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروه تجزیه طلب «حرکه النضال» اسناد ارتباط او با خاندان سلطنتی عربستان سعودی افشا شد.

افزون بر آن در این دادگاه اسناد مکتوبی به نمایش گذاشته شد که نشان می‌داد چعب و بنیامین نتانیاهو باهم ارتباط داشتند.

 بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام وی اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ است که منجر به شهادت ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی شد.

چعب طی سال‌های اخیر در کشور سوئد زندگی میکرده و تابعیت این کشور اروپایی را اخذ و از همان جا اقدام به طراحی اقدامات تروریستی و جدایی طلبانه خود می‌کرد.

اهداف تروریستی گروهک حرکت النضال را شهروندان عادی ازجمله زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و اقوام مختلف خوزستان چه عرب چه فارس و چه لر از قربانیان عملیات‌های تروریستی این گروهک هستند.

این گروهک دریکی از اقدامات خود در ۳۱ شهریور سال ۹۷ با همکاری سایر گروه‌های تروریستی، مراسم رژه نیرو‌های مسلح را مورد هدف قرار داد و ۲۵ نفر از جمله یک کودک را شهید و ۷۰ نفر را مجروح کردند.

 گروهک حرکة النضال همچنین اقدامات تروریستی وحشتناکی را ازجمله بمب‌گذاری در اماکن دولتی، سرقت مسلحانه انجام داده که منجر به شهادت و مجروح شدن ۲۷۴ نفر از شهروندان ایرانی شده است.

بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب گذاری در اداره محیط زیست، بمب گذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمب گذاری در محور انتقال نفت آبادان به اهواز و ماهشهر، بمب گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، بمب گذاری در بانک سامان اهواز و برنامه ریزی برای بمب گذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به این متهم در کیفرخواست است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.