کره جنوبی: با آمریکا درباره دارایی‌های بلوک شده ایران گفتگو می‌کنیم

وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد که با مقامات آمریکایی درباره دارایی‌های بلوک شده ایران گفتگو می‌کند.

پارک جین در کفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در واشنگتن درباره ایران و دارایی‌ها بلوکه شده کشورمان گفت: «با وجود موانعی که درباره دارایی‌های مسدود شده ایران به وجود آمده، ما قصد داریم تا یک رابطه سودمند برای دوطرف داشته باشیم. درباره این موضوع نیز با مقامات آمریکایی گفتگو خواهیم کرد.»

وزیر امور خارجه کره جنوبی در ادامه به مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: «امیداوریم هرچه زودتر اختلافات بر سر مذاکرات حل شود و باعث شود موانع برای پول‌های بلوکه شده ایران نیز برطرف شود. به همین دلیل ما برای دستیابی به نتایج مثبت و توافق در مذاکرات وین، به دیلماسی و گفتگو‌های بیشتر نیازمندیم.»

کره جنوبی عضوی از مذاکرات برجام نیست اما پس از خروج یکجانبه آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران، واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه کشورمان اعمال کرد که کره جنوبی نیز به بهانه همین تحریم‌ها تاکنون ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که مربوط به فروش نفت می‌شود را بلوکه کرده است. ایران، جایگاه چهارم را در ذخایر نفت جهان دارد و تامین کننده اصلی نفت کره جنوبی نیز بوده است.

تهران بار‌ها از مقامات کره‌ای خواسته است این مبالغ را آزاد کنند، اما سئول با تاکید بر تحریم‌های آمریکا از این کار سر باز زده است. چندی پیش کره جنوبی  ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل متحد پرداخت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
چقدر گفتگو می کنید بابا. خسته نشدید؟ حرفاتون چرا تموم نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
کره جنوبی کشوری تا بن دندان وابسته به آمریکا!!!! بیچاره های آویزون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
از اربابتان اجازه بگیرید پول ما را با جریمه اش بپردازید هر چه زودتر . دست اموز های امریکا .
آخرین اخبار