کشف و ضبط ۸ تن مواد غذایی فاسد در سنندج

رییس شبکه بهداشت سنندج گفت:در ادامه اقدامات کنترلی و نظارت بر فعالیت اصناف چهارگانه در سنندج، ۸ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

دکتر محمد شاه‌ویسی گفت: در ادامه اقدامات کنترلی و نظارت بر فعالیت اصناف چهارگانه در سنندج، هشت تُن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف شامل انواع نوشیدنی ها، آب میوه، لبنیات، تنقلات و سایر مواد غذایی توسط بازرسان مرکز بهداشت کشف و ضبط شد.

رییس شبکه بهداشت سنندج  گفت:خط قرمز مرکز بهداشت حفظ و تداوم سلامت شهروندان وتامین امنیت غذایی شهروندان بوده و در این راستا با هرگونه سهل انگاری و تهدید سلامت مردم برابر قانون برخورد خواهد شد.

او می گوید: نگهداری مواد غذایی در حجم کلان مستلزم رعایت نکات ایمنی واصول خاصی است که در همین زمینه با حضور در یکی از فروشگاه‌های بزرگ شهر شاهد نگهداری نامناسب مواد غذایی در انبار این فروشگاه بودیم.

به گفته شاه ویسی در این فروشگاه، عدم توجه به تاریخ مصرف و انقضای مواد غذایی و انباشت به صورت انبوه و به دور از رعایت موازین بهداشتی توسط متصدیان امر باعث بروز مشکلات بهداشتی شده بود.

او ضمن درخواست از متصدیان صنوف مختلف به ویژه اماکن و مراکزی که به هر نحو در رابطه با تهیه وتوزیع وعرضه مواد خوراکی در ارتباط هستند به رعایت کامل موازین ومقررات بهداشتی، گفت: موارد ضبط شده با کسب نیابت قضایی وطی مراحل قانونی جمع آوری شده وبعد از کسب مجوز‌های لازم با حضورنماینده قضایی معدوم خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت سنندج گفت: سامانه تلفنی ۱۹۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات، شکایات ونظرات مردم در زمینه معضلات و مسائل بهداشتی شهرستان سنندج است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.