فضاهای فرسوده چالش مهم آموزشی خراسان جنوبی

فرماندار بیرجند گفت: فضا‌های فرسوده، قدیمی و فاقد استاندارد‌های لازم یکی از چالش‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی است.

فرماندار بیرجند در آیین معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش بیرجند، فضا‌های فرسوده، قدیمی و فاقد استاندارد‌های لازم را یکی از چالش‌های آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: میانگین ۴.۵ متر مربعی سرانه آموزشی، پرورشی و تربیتی برای هر ششکر نصف سرانه کشوری است.

 فاضلی فرد،  گفت: در سال‌های گذشته به دلیل تفکر غربگرایانه مسئولین و اجرای سند تحول ننگین ۲۰۳۰ از صراط مستقیم تعلیم و تربیت اسلامی فاصله گرفته و نتوانستیم در حفظ جایگاه علمی و تربیتی استان موفق عمل کنیم.

او، خراسان جنوبی را موطن و تربیت کننده ۷ پدر علم نوین که هر یک شهرتی ملی و جهانی داشته اند، دانست و گفت: در سال‌های گذشته، بانیان وضع موجود، با اجرای سند ۲۰۳۰ قصد داشتند هویت، فکر و اندیشه کودکان اسلامی را با موازین و آموزش‌های غربی آشنا کرده هویت و تربیت اسلامی را از جوان ایرانی بگیرند.

فرماندار بیرجند به لزوم تسریع در پیاده شدن کامل سند تحول در خراسان جنوبی و تحقق اهداف آن در میان جامعه دانش آموزی و فرهنگیان اشاره کرد و گفت: کم کاری در تحقق سند تحول و تلاش برای اجرای سند ۲۰۳۰ سندی برای ترویج فرهنگ غربی در نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی است.

فاضلی فرد گفت: رسالت آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، علاوه بر تربیت نسلی خودساخته، انقلابی، ولایی، مومن، متعهد، ماهر و توانمند؛ حفظ و تعالی جایگاه علمی و تربیتی استان در سطح ملی است.

 در این آیین "مجید بهدانی" به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بیرجند معرفی شد و از زحمات "علیرضا سورگی"، که در سه ماهه اخیر سرپرستی آموزش و پرورش مرکز استان را متقبل شده بود، قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.