اقیانوس‌ها زیر پای افرامکس‌های ساخت ایران؛

ساخت سومین نفتکش اقیانوس پیمای ایرانی ۳۳ درصد پیشرفت کرده است

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران، از ادامه دار بودن ساخت نفتکش‌های اقیانوس پیما خبر داده است.

امروز آیین تحویل یک کشتی نفتکش افرامکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با حضور رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا برگزار شد؛ کشتی که به عنوان دومین نفتکش اقیانوس پیمای ساخت ایران شناخته می‌شود.

این نفتکش که ساخت آن با حمایت مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) صورت گرفته، روز چهارشنبه هجدهم خرداد برای آزمایش‌های دریایی به آب انداخته شد که از این آزمایش، موفق بیرون آمد.

دومین کشتی افرامکس ساخت ایران، دارای یک موتور پیشران با قدرت ۲۱ هزار اسب بخار و همچنین سه دیزل ژنراتور است که هر کدام ظرفیت تولید ۹۰۰ کیلووات برق را دارند و با ۳۶ خدمه شامل کاپیتان، افسران کشتی، تکنسین‌ها و ملوان‌های خود، می‌تواند با سرعت ۱۵ گره دریایی در اقیانوس‌ها حرکت  کند.

ویدئوی مربوط به لحظه تحویل نفتکش ساخت ایران به ونزوئلا

نخستین نفتکش اقیانوس‌پیمای ساخت ایران، مرداد سال ۱۳۹۱ با سفارش کشور ونزوئلا از سوی شرکت صدرا ساخته و به آب انداخته شد.

نفتکش

آقای علی زارعی مدیرعامل شرکت صدرا می‌گوید: موظف به ساخت چهار فروند نفتکش اقیانوس‌پیما (کلاس افرامکس) طی پیمان مشترک هستیم؛ فرآیند ساخت سومین فروند از این نفتکش‌ها نیز، شروع شده است که مراحل مربوط به مهندسی آن قبلا انجام شده بود و اکنون برشکاری ورق‌ها آغاز شده که تقریباً ۳۲ تا ۳۳ درصد پیشرفت دارد و پس از پایان آن، ساخت فروند چهارم از این گروه نفتکش‌ها آغاز خواهد شد.

نفتکش

نفتکش

او گفت: با ساخت این شناور‌ها، کشور را در عرصه ساخت شناور‌های غول پیکر و اقیانوس‌پیما خودکفا کرده‌ایم. این شناور‌های اقیانوس‌پیما از نظر ابعادی، دارای ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع و ۱۴ و نیم متر آبخور هستند که می‌توانند حدود ۷۵۰ هزار بشکه نفت و میعانات، معادل ظرفیت ۱۱۳ هزار تن وزن را حمل کنند و خودشان، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن وزن دارند.

نفتکش

نفتکش

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران همچنین خبر داده که این شرکت، با مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی، توافق‌های خوبی داشته و برای نخستین بار، با این مجموعه وارد قرارداد برای ساخت کشتی در حوزه شمال کشور شده است.

به گفته آقای زارعی، دو قرارداد جدید کشتی‌سازی برای مجموعه ایران شمال منعقد شده و دو قرارداد دیگر هم در روزهای آینده به امضا خواهد رسید که با امضای این قراردادها، در مجموع ۴ کشتی جدید ساخته خواهد شد.

نفتکش

نفتکش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
دولت ونزوئلا پولش رو داده یا رایگان می بره؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۲ ۰۲ تير ۱۴۰۱
رایگان نداریم کلا ، اینو حتما به یاد داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
این یک افتخار ملی است
Iran (Islamic Republic of)
Rahmanrahmati
۲۳:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
زنده باد ایران قدرتمند خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
دمتان گرم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
چرا نشون نمیدین که این نفتکشها کجا ساخته میشه و مراحل ساختش جحوریه؟ !
آخرین اخبار