نجات ۱۸ اعدامی استان همدان از طناب دار

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: ۱۸ محکوم به قصاص نفس سال گذشته با رضایت اولیای دم از طناب دار رهایی یافتند.

محمدرضا عدالت‌خواه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: بسیاری از قتل‌های صورت گرفته در استان همدان هیجانی، آنی و احساسی بوده است.

او گفت: دادگستری استان همدان از دی ماه سال گذشته اقدام به تشکیل کارگروه‌هایی با هدف جلب رضایت از اولیایی دم پرونده‌های قصاص نفس کرد که با دیدار‌های چهره به چهره با اولیاء دم، در این مدت کوتاه موفق به اخذ گذشت ۱۰ نفر از محکومان قصاص نفس شدیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان می گوید: کمیته‌های مصلحین در قالب طرح شمیم رضوی با استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان و ائمه جماعات در امامزاده‌ها و مساجد استان تشکیل شد که اجرای این طرح باعث پیشگیری از تشکیل هزاران پرونده در محاکم قضایی استان و وصول نشدن مبلغی افزون بر ۶۷ میلیارد تومان جزای نقدی از مردم شده است.

عدالت خواه گفت: همه این مجرمان، فرزندان این کشور وومستعد تحول هستند بنابراین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان مکلف به برگزاری کارگاه‌های تربیتی برای مستعدین تحول شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: مجتمع قضایی کاهش آسیب‌های اجتماعی باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان و با همکاری سایر دستگاه‌ها همچون فرمانداری، شهرداری و شورای شهر راه اندازی شود.

محمد رضا عدالتخواه افزود: با وجود مشکلات متعدد در حوزه اطفال و نوجوانان و زنان و خانواده، راه‌اندازی این مجتمع می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات مراجعین را در همان مجتمع جمع‌آوری و رفع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار