شهردار منطقه ۲ کرمانشاه :

اجازه بازرسی به ما ندادند/ با دستورقضایی وارد شدیم

شهردار منطقه ۲ کرمانشاه در خصوص اجرا نشدن پروژه ۷۱۲ واحدی ساخت مسکن این شهرک توضیحاتی را بیان کرد.

دیروز خبری به نقل از خبرگزاری ها مبنی بر تشکیل جلسه شورای مسکن و صحبت های مطرح شده منتشر شد که در آن اسماعیلی مدیرعامل شرکت توسعه و عمران ستاد اجرایی فرمان امام گفته بود متاسفانه اخیرا شهردار منطقه ۲ شهرک دولت آباد کرمانشاه در نامه ای خواستار ورود دادستانی برای توقف اجرای پروژه ۷۱۲ واحدی ساخت مسکن شده بود.

وی در این نامه مدعی شده بود که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه دولت آباد استان است و این نامه به دادستانی ارجاع و از طرف دادسرا به این پروژه ورود کرده اند.

در ادامه استاندار کرمانشاه پس از این صحبت‌ها با انتقاد شدید از عملکرد شهرداری کرمانشاه و دلجویی از مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفته بود: قطعا با شهردار منطقه برخورد خواهد شد.


بیشتر بخوانید


باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه با پیگیری این صحبت ها ماجرا را از زبان شهردار منطقه ۲ جویا شده است.

حامد لعل بخش شهردار منطقه ۲ کرمانشاه که به مدت ۲۰ روز است به عنوان شهردار جدید انتخاب شده است گفت: پروژه ۷۱۲ واحدی مسکن دولت آباد متوقف نشده است.

شهردار منطقه ۲ گفت:در بازدیدها متوجه شدم ۷۱۲ واحد در قالب ۸۹ بلوک ۵ طبقه و پیلوت در انتهای شهرک امام در حال احداث است که برخی از بلوک ها مرحله سفت کاری تمام شده و به مرحله نازک کاری رسیده است.

لعل بخش می گوید:در منطقه پرونده را خواستم که اعلام کردند پروانه برای احداث این واحدها از شهرداری گرفته نشده فقط ۲ سال پیش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون علی الحساب ستاد اجرایی فرمان امام شب عید به حساب شهرداری واریز کرده است و بعد از ۲ سال تاکنون نقشه و معرفی ناظرین نظام مهندسی و مجری اعلام نشده است و تا الان هم ساخت و ساز و اصول فنی مهندسی و آتش نشانی غیرمجاز بوده است.

به گفته  شهردار منطقه مدیر فنی هفته گذشته در جلسه ای حضور داشت که آقای غفوری مدیرکل مسکن و شهرسازی گزارش نظارت عالیه مسکن و شهرسازی ساختمان را مطالعه کرد و  ده ها ایراد فنی در گزارش مشاهده کرد.

اسماعیلی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در جلسه دیروز گفته بود به دلیل عدم تعیین مجری ذی صلاح پروانه صادر نشده که لعل بخش در جواب اعلام کرد مجری ذی صلاح نظام مهندسی از فندانسیون و پی از ابتدای کار باید پای کار می بود، سوال این است چرا مجری نداشته اند ساخت انجام شده است؟

شهردار منطقه ۲ می گوید متولیان ساخت این واحدها اجازه ورود به کارگاه را به ما ندادند و ما با دستور قضایی و حکم دادستانی وارد شدیم.

به گفته شهردار منطقه ۲ کرمانشاه ،ساختمان ساخته شده شرایط گرفتن پروانه ندارد مرجع رسیدگی کمیسیون ماده صد شهرداری که یک کمیسیون شبه قضایی با حضور قاضی ،نماینده استاندار و عضو شورای شهر است ، در این ساختمان چه کسی آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله اش رو تایید می کند؟

شهردار منطقه ۲ کرمانشاه گفت:قانون بر این است هر ساختمانی برای ساخت در صورت حفاری فندانسیون پروانه برای آن صادر نمی شود و به ماده صد ارجاع داده می شود این ستاد ۷۱۲ واحد ساخته و پروانه می خواهد؟

لعل بخش گفت: پرونده آماده ارسال به ماده صد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.