سیب زمینی روی شیب کاهش قیمت

حدود ۱۰ روز پیش بود که بازار سیب زمینی افزایش قیمت قابل توجهی را به خود دید، اما هم اکنون قیمت آن در حال کاهش است.

۱۰ خرداد طی پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان به دنبال افزایش قیمت سیب زمینی تا کیلویی ۲۴ هزار تومان، در گفتگو با رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند پیگیر علت گرانی سیب زمینی شدیم.

مفاخر در آن گفتگو گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نیست که علت گرانی اخیر سیب زمینی چیست، اما پیش بینی می‌شود صادرات سیب زمینی به دلیل افزایش قیمت دلار یکی از دلایل مهم آن باشد.

بعد از گذشت ۹ روز، پنجشنبه ۱۹ خرداد بود که مدیرکل تعاون روستایی خراسان جنوبی خبر از ورود محموله جدید سیب زمینی تنظیم بازار برای کنترل قیمت این محصول داد.

رضوی گفت: در پی افزایش قیمت سیب زمینی در استان، تعاون روستایی نسبت به توزیع سیب زمینی با نرخ تنظیم بازار از روز پنجشنبه ۱۹ خرداد اقدام کرد.

او گفت: بیش از ۲۰ تُن سیب زمینی با قیمت هر کیلوگرم برای عمده فروشی ۱۲ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۳ هزار تومان در قاین، آرین شهر و مرکز استان توزیع شد و در صورت تداوم گرانی، مجددا محموله‌های جدید سیب زمینی را به استان وارد می‌کنیم.

کاهش قیمت سیب زمینی با ورود بار نورس

امروز بعد از گذشت حدود دو هفته از شروع گرانی سیب زمینی و گذشت ۳ روز از توزیع سیب زمینی تنظیم بازار در روستا بازار اتحادیه تعاون روستایی بیرجند در بلوار شهدای عبادی، پیگیر قیمت آن در میدان میوه و تره بار و بازار شهرستان شدیم.


بیشتر بخوانید


مفاخر رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند گفت: هم اکنون بازار سیب زمینی به خودی خود در شیب کاهش قیمت است و پیش بینی می‌شود تا اواخر هفته یا اوایل هفته آینده مجددا قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی ۳ یا ۴ هزار تومان کاهش پیدا کند.

او گفت: سیب زمینی محصولی وارداتی به استان است و با توجه به اینکه این محصول هم اکنون در شهر‌هایی مثل اصفهان و دزفول به بار رسیده است، با ورود محموله‌های بیشتر از آن به بازار روز‌های شهرستان، قیمت آن روندی کاهشی پیدا می‌کند.

مفاخر گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی گرگانی ۱۱ هزار تومان، اصفهانی ۱۳ هزار تومان و شیرازی ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان در میدان میوه و تره بار است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند گفت: هر کیلوگرم سیب زمینی با احتساب ۳ تا ۴ هزار تومان سود فروشنده روی قیمت خرید، درب مغازه‌ها و بازار استان به فروش می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.