اولاقباد: وضعیتم برای بازی در اسپانیا مشخص نیست

بازیکن تیم ملی فوتسال گفت: در حال صحبت با مدیر برنامه هایم هستم تا با باشگاه پالماس صحبت کند تا ببنیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

مسلم اولاقباد بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان که فصل گذشته در تیم کراپ الوند بازی می‌کرد در هفته‌های پایانی فصل گذشته با مسئولان باشگاه پالماس اسپانیا وارد مذاکره شد و بعد از توافق با مدیران این تیم قرارداد خود را به امضا رساند. ملی پوش فوتسال کشورمان در حالی مشغول انجام کار‌های مربوط به سفر خود به اسپانیا بود که چند روز پیش از طریق فدراسیون فوتبال متوجه شد نمی‌تواند از قانون معافیت بازیکنان ملی‌پوش تا سن ۳۰ سالگی استفاده کند و به همین دلیل انتقال او به اسپانیا منتفی شد.

در همین خصوص با مسلم اولاقباد گفت و گویی داشتیم.

با توجه به اینکه با تیم پالماس قرارداد بستید، چرا نمی‌توانید به اسپانیا بروید؟

اولا قباد: من قبلا شنیده بودم که بازیکنان تیم ملی فوتبال و فوتسال می‌تواند تا سن ۳۰ سالگی خارج از ایران بازی کنند. حتی چند ماه پیش از یکی ۲ نفر از مسئولان فدراسیون فوتبال پرسیدم که آیا هم چنان می‌توانم بیرون از ایران بازی کنم یا خیر که آن‌ها هم در جواب من گفتند بله هیچ اشکالی ندارد، اما به شرط اینکه بازیکن دانشجو بوده، از معافیت تحصیلی برخودار باشد و خدمت هم نرفته باشند. اگر این موارد را داشته باشد بابت بازی در خارج از ایران مشکلی ندارد. همانطور که بازیکنان تیم ملی فوتبال مثل علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی و سردار آزمون شامل این قانون بوده و اکنون در خارج از ایران بازی می‌کنند.

چطور شد که شما نتوانستید از این قانون استفاده کنید؟

من هم با استناد از این قانون که بازیکنان تیم ملی فوتسال هم می‌توانند از آن استفاده کنند با تیم پالماس اسپانیا قراداد بستم. متاسفانه چند روز پیش که برای انجام کار‌های خروج از کشور به فدراسیون فوتبال مراجعه کردم متوجه شدم که این قانون فقط مختص، فوتبال، والیبال و بسکتبال است و این قانون شامل فوتسال و فوتبال ساحلی نمی شود.

چرا وزارت ورزش و جوانان فوتسال را شامل این قانون نکرده است؟

اولا قباد: گویا قبلا مسئولان فدراسیون فوتبال قبلا جلسه‌ای با وزارت ورزش گذاشته بودند تا فوتسال و فوتبال ساحلی هم شامل این قانون شود، اما آن‌ها موافقت نکردند. به هر حال من بابت قراردادی که با پالماس بسته ام دچار مشکل شده ام و به دنبال آن هستم تا با این باشگاه اسپانیایی صحبت کرده و راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید


اگر نتوانید در اسپانیا بازی کنید آیا در ایران بازی خواهید کرد؟

اولا قباد: فعلا در حال صحبت با مدیر برنامه هایم هستم تا با باشگاه پالماس صحبت کند که ببنیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. اگر دوستانه می‌شود از هم جدا شویم یا اینکه باید غرامت پرداخت کنم. اول باید تکلیف قرادادم با این باشگاه مشخص شود تا بعد از آن بتوانم با باشگاه دیگری قرارداد ببندم. الان از چند باشگاه ایرانی پیشنهاد دارم و هنوز با هیچ کدام از آن‌ها به صورت قطعی صحبت نکردم و تمام تمرکزم فعلا روی قرارداد با باشگاه پالماس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار