به کشورهای منطقه توصیه می‌کنیم «با صهیونیست‌ها ارتباطی برقرار نکنید»

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: به کشور‌های منطقه خلیج فارس توصیه می‌کنیم با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار نکنند، چون امنیت منطقه مخدوش می‌شود.

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری گفت: امروز امنیت مطلوبی با همکاری و هم‌افزایی کشور‌های همسایه  در جغرافیای خلیج فارس وجود دارد که اگر کسی به هر علتی پای رژیم مفلوک و کودک کش صهیونیستی را به این منطقه باز کند، هم خودش و هم این منطقه را دچار ناامنی، نابسامانی و بی‌ثباتی امنیتی می‌کند.

این گفته در جریان بازدید فرمانده نیروی دریایی سپاه از یگان‌های مستقر در جزیره تنب بزرگ مطرح شده؛ آقای تنگسیری برای بررسی وضعیت استحکامات و سازه‌های مهندسی، پدافند غیر عامل و ارزیابی آمادگی‌های رزمی به این جزیره در خاک جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است.

مقامات ایرانی در سال‌های اخیر درباره نتایج سازش کشورهای منطقه غرب‌آسیا و حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

این سازش که از آن به عنوان آشکارسازی روابط هم یاد می‌شود، سال ۲۰۲۰ با میانجیگری دولت آمریکا در دوره دونالد ترامپ، میان رژیم صهیونیستی و امارات آغاز شد.

علاوه بر امارات، بحرین و مغرب هم به صورت رسمی به این توافق سازش پیوستند که از آن به عنوان «توافق ابراهیم» یاد می‌شود؛ براساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده، عربستان هم از کشورهایی است که ممکن است به این توافق بپیوندد. ریاض تاکنون به صورت رسمی در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
بله
آخرین اخبار