برگزاری اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی در ابرکوه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی «در مسیر خراسان» در ابرکوه آغاز بکار کرد.

عابدی گفت: سنگ بنای اولین کنگره شعر رضوی «در مسیر خراسان» در شهر ابرکوه گذاشته شد و امید است یک جریان فرهنگی هنری و ادبی را با حضور شاعران ملی و بین المللی معارف اهل بیت و معارف رضوی را در قالب شعر و ادبیات رقم بزنیم.

او می گوید: استقبال مردم ابرکوه بسیار خیره کننده و غیر قابل پیش بینی بود که نشان می‌دهد مردم این دیار علاوه بر شاخصه ولایتمداری و مومن بودن، علاقه وافری به حوزه شعر و شاعری دارند که ظرفیت عظیمی در این حوزه در ابرکوه وجود دارد.

عالیه محرابی دبیر اجرایی این کنگره گفت: با توجه به اینکه شهر ابرکوه، اولین منزلگاه امام رضا (ع) در استان یزد طی سفر مدینه به خراسان بوده است، برای پایه گذاری این کنگره انتخاب شد که امید است در سال‌های آتی و در سایر استان‌ها تداوم داشته باشد.

اوگفت: برگزاری این کنگره می‌تواند زمینه ساز یک رویداد عظیم فرهنگی در سراسر کشور باشد به همین منظور یزد به عنوان استانی که بیشترین بعد مسافت را در این مسیر دارد، کنگره فوق را پایه گذاری کرد.

این کنگره با حضور شاعرانی از کشور‌های هند، تایلند و پاکستان و شاعرانی از سراسر کشور، با همکاری سنگ آهن مرکزی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، فرمانداری، شهرداری و شورای  اسلامی شهرستان ابرکوه برگزار شد.

برچسب ها: شعر رضوی ، کنگره شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار