۱۵ هزار باغ ویلا از آب شرب یارانه ای استفاده می کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: حدود ۱۵ هزار باغ ویلا در شهرستان نیشابور وجود دارد که با تعرفه مسکونی و یارانه ای از آب شرب استفاده می کنند.

علیرضا اخویان گفت: تاکنون بیش از ۵هزار از این اقامتگاه های غیردایم در نیشابور شناسایی شده اند که ۲۳۰۰ مورد آن در بخش مرکزی، ۱۶۰۰ مورد در سرولایت و ۱۳۰۰ مورد در میان جلگه بوده و تغییر تعرفه های آنان صورت گرفته است.

او گفت: تنها دو روستا در نیشابور با تانکر آب رسانی می شود و در قالب طرح جهاد آب رسانی به روستاها ۹ میلیارد تومان امسال و ۱۲ میلیارد تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده که قرارداد لازم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده و برای اجرا به تیپ ۲۱ امام رضا(ع) ابلاغ شده است که در همین زمینه عملیات عمرانی مجتمع آب رسانی سرچاه به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: از ۱۱۰ هزار انشعاب، ۶۰ هزار انشعاب شبکه فاضلاب دارند که حدود ۵۵ درصد شهر نیشابور را شامل می شود و برای ۴۵ درصد باقی مانده قرارداد با مجتمع فولاد خراسان منعقد شده که ابلاغ قرارداد مشاور آن نیز صورت گرفته است و یک هفته است که شرکت مجری نیز مستقر شده و ظرف یک ماه آینده فرایندهای اجرایی آن آغاز خواهد شد.

اخویان گفت: در همین چارچوب لکه گیری انشعاب های فاضلاب در مناطق شهری به زودی آغاز می شود و فاضلاب مناطق ثامن شمالی، اندیشه، ۱۷ شهریور ۴۴ ، کوثر، ۱۴ معصوم، فرعی های گلریز و شهید سرایانی که حدود ۳۰ کیلومتر سند تهیه می شود و پس از آن وارد مرحله اجرایی خواهد شد و در دیگر مسیرها نیز باید ابتدا خطوط اصلی کار شود تا انشعاب های فاضلاب متصل شود.

او گفت: به همین دلیل با قطعی های برق در تابستان در این منطقه دچار مشکل آب رسانی به مردم می شویم و تاسیسات آب رسانی نیز آسیب می بیند. این در حالی است که سال گذشته هزینه جداسازی شبکه برق چاه های آب شرب از شبکه اصلی ۴۰ میلیارد تومان برآورد شد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: ۸۵ درصد فضای سبز شهری با آب شرب آبیاری می شود، در طرح فاضلاب نیشابور که ۶۰ هزار متر مکعب فاضلاب خروجی دارد ۴۰ هزار متر مکعب در اختیار فولاد است و ۲۰ هزار مترمکعب باقی مانده برای آبیاری فضای سبز و سایر موارد مورد نیاز صرف خواهد شد. وی با اشاره به کسری ۲۷۰ لیتر بر ثانیه آب شرب نیشابور گفت: با این که

 اخویان گفت: ۲۲ میلیارد تومان معوقات شرکت آبفای نیشابور است که از این میزان ۸ میلیارد تومان مسکونی، ۳ میلیارد تومان اقامتگاه ها و ساخت و ساز و بقیه مربوط به ادارات است و میزان بدهی های شرکت نیز ۴۰ میلیارد تومان است‌.

او گفت: کیفیت آب شرب نیشابور قابل قبول است و کسانی که مباحث مربوط به کیفیت پایین آن را مطرح می کنند افراد سودجویی هستند که به دنبال فروش کالاهای خود هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.