لبنان فقط یک ماه و نیم دیگر ذخیره گندم دارد

وزیر اقتصاد و تجارت دولت موقت لبنان اعلام کرد که لبنان تنها تا یک ماه و نیم آینده گندم دارد.

به گزارش وبگاه المعلومه، «امین سلام» وزیر اقتصاد دولت موقت لبنان در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت: «ذخیره گندم ۴۵ هزار تن است که برای یک ماه و نیم کفایت می‌کند.»

جنگ اوکراین به بحران امنیت غذایی در لبنان دامن زده است. بیش از ۹۰ درصد واردات گندم و روغن لبنان و همچنین بخش بزرگی از غلات این کشور از اوکراین و روسیه تأمین می‌شده است. در نتیجه تحریم‌های اعمال شده بر مسکو و همچنین تمرکز جنگ در بنادر جنوب اوکراین، واردات کالا‌های اساسی به لبنان با مشکل مواجه شده است.

این تحولات بحران اقتصادی لبنان را بدتر از قبل کرده و سه چهارم جمعیت این کشور را به فقر کشانده است. زمستان سال گذشته، «محمد ابوحیدر» مدیر کل وزارت اقتصاد و تجارت لبنان گفته بود هیئتی برای بازرسی از فروشگاه‌های مواد غذایی، پمپ بنزین‌ها و نانوایی‌ها در سراسر کشور ایجاد کرده که از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و احتکار جلوگیری می‌کنند. همچنین در ماه‌های اخیر وزیر اقتصاد و تجارت لبنان در تلاش برای یافتن کشور‌های جایگزین برای واردات گندم مثل هند و فرانسه بوده است.

با این حال، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد به تازگی در گزارشی اعلام کرده است امسال تولید غلات در جهان ۱۶ میلیون تن کاهش خواهد یافت و حجم تجارت جهانی غلات به کمترین میزان در ۳ سال گذشته خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
چرا خودشون گندم نمیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
وقتی ایران می ده مگر مریض هستن به خودشان زحمت بدهند
آخرین اخبار