۸۴ هکتار از جنگل‌های مریوان در آتش سوخت

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان گفت: ۸۴ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان طی چند روز گذشته در آتش سوخت.

آزاد نامداری گفت: اولین آتش سوزی مربوط به جنگل‌های سرکل و خیرآباد بخش مرکزی بود که بعد از پنج ساعت تلاش بی وقفه نیرو‌های منابع طبیعی و مردم روستا‌های اطراف و انجمن‌های زیست محیطی مهار و کنترل شد.

او با بیان اینکه این آتش سوزی روز ۱۷ خرداد اتفاق افتاد، گفت: بعد از مهار کامل آتش سوزی این منطقه طبق برآورد و بررسی‌های انجام شده متاسفانه ۱۵ هکتار از جنگل‌های بلوط این منطقه دچار حریق شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: دومین آتش سوزی که در تاریخ ۱۸ خرداد به وقوع پیوست در جنگل‌های روستای نشکاش بخش مرکزی اتفاق افتاد که با تلاش بی وقفه مردم روستا‌های دری و نشکاش و نیرو‌های منابع طبیعی و همچنین انجمن‌های زیست محیطی مهار و کنترل شد.

نامداری می گوید: این آتش سوزی ۶ ساعت به طول انجامید، ولی متاسفانه ۶۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این منطقه دچار حریق شد که بیشتر آن مراتع بود و آسیب کمتری به جنگل‌های منطقه وارد شد.

به گفته او، علت اصلی آتش سوزی این جنگل‌ها مشخص نیست و در دست بررسی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان از برگزاری مانور اطفاء حریق خبر داد و گفت: مانور کارگروه مدیریت، پیشگیری و اطفاء حریق اعضاء ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مریوان در محل یادمان شهدای شهرستان مریوان برگزار شد.

نامداری می گوید: در این مانور که با هدف آمادگی و مقابله با آتش سوزی احتمالی انجام شد، فرماندار شهرستان، حسینی معاون اداره کل بحران استانداری کردستان، اعضاء ستاد بحران شهرستان، دهیاران بخشداری‌های تابعه و نهاد‌های مردم نهاد نیز حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.