پس از صدور قطعنامه شورای حکام؛

سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات

منابع عبری از سفر نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی به پایتخت امارات خبر دادند.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در خبری گزارش داد که سفر ناگهانی نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات به دنبال نگرانی‌ها پس از جلسه شورای حکام علیه ایران و گفتگو درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام شده است. این رسانه عبری زبان همچنین مدعی شد که گزینه‌های غربی‌ها در برابر ایران رو به اتمام است و طرفین فرصت زیادی برای دستیابی به توافق ندارند.

به گزارش جروزالم پست، نفتالی بنت امروز (پنجشنبه) وارد ابوظبی شد. او قرار است در این سفر با شیخ محمد زاید، رئیس جدید امارات دیدار کند.

بنت هنگام ترک فرودگاه در جمع خبرنگاران به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی تبریک گفت و  در ادامه اتهام زنی‌ها به ایران، مدعی شد: «این بیانیه به وضوح نشان می‌دهد که ایران در حال بازی دادن جهان و پنهان کردن اسرار است.»

روز گذشته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را علیه ایران با ۳۰  رای موافق تصویب کرد. کشورهای چین و روسیه با این قطعنامه مخالفت کردند. در متن این قطعنامه ادعا شده این نهاد به دلیل عدم همکاری کافی ایران نگران است و از ایران می‌خواهد «بدون تأخیر» با آژانس بین‌المللی تعامل کند. این قطعنامه تنها یک هفته پس از سفر رافائل گروسی، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به اراضی اشغالی و دیدار با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصویب شد.

در پی تصویب این قطعنامه ضد ایرانی، وزارت امور خارجه کشورمان آن را محکوم کرد و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصویب قطعنامه یادشده که بر اساس گزارش شتابزده و غیرمتوازن مدیرکل آژانس و مبتنی بر اطلاعات دروغین و ساختگی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، نتیجه‌ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با آژانس در بر نخواهد داشت. همانگونه که قبلا نیز اعلام شده است جمهوری اسلامی ایران بدلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه یادشده گام‌های عملی متقابلی را اتخاذ نموده که نصب سانتریفیوژ‌های پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین‌های فرا پادمانی از جمله آن‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
اعراب خیانتکار. باید با صهیونیستها. با هم. ازبین بروند. .. انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
خیلی جالبه که رژیم صیهونیستی تحت هیچ قوانین بین المللی و حتی عضو آژانس هسته ای نیست و بزرگترین ناقض حقوق بشر و اشغالگر و تروریست است ادعای نگرانی در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران میکند و نظر میدهد.
آخرین اخبار