وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی:

با دیپلماسی اقتصادی دولت بازار خوبی برای تولیدکنندگان کشور شکل گرفته است

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت تلاش حداکثری برای‌حمایت از اقشار ضعیف و کم درامد است.

عبدالملکی درنشست شورای اداری شهرستان کیار گفت: تلاش دولت دراقتصاد مردمی، تامین رفاه، اقتصاد و تولیدات مردمی است ؛ مردمی بودن مهم و مردمی ماندن مهم‌تر است، دولت عزم جدی برای تامین رفاه مردمی و تولید مردمی دارد.

بهبود شرایط و وضعیت و معیشت باهدف افزایش حداکثری رفاه برای مردم با تاکید بیشتر بر اقشار متوسط و کم درامد در حال انجام است.

از ۳ اقدام مهم در تامین رفاه مردم می‌توان به افزایش ۵۳ درصدی حقوق کارگران طبق مصوبه شوزای عالی کار اشاره کرد که برای این تصمیم با حضور ۶نماینده کارگر و کارفرما و ۴ نماینده دولت، تلاش شد تصمیم مردمی گرفته شود و طبق اطلاعات سازمان تامین اجتماعی بعد از ۲۲سال با تصمیم دولت، افزایش حقوق کارگران با همت و تلاش کارفرمایان درحال انجام است تا شکاف طبقاتی به صورت قابل ملاحظه کاهش یابد.

دومین اتفاق درمسیر رفاه مردم هدفمند کردن یارانه‌ها است؛ باتوجه به اینکه قبلا از ۵ بخش یارانه ۱ بخش به مردم و ۴بخش دیگر به قاچاقاچیان و دلالان و تولید کنندگان خارجی می‌رسید با این اصلاح در نظام پرداخت یارانه تمرکز بر دهک‌های پایین‌تر و بعد ۶ دهک‌بعدی است .

سومین اقدام درحوزه دفاع از حقوق مردم افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق بازنشستگان با رشد بیش از ۵۰ درصد نسبت به سنوات گذشته است که در خرداد ماه تحقق می‌یابد تا مردم طعم خوش رفاه را بچشند.

با افزایش نرخ تورم رشد بیشتری از مشکلات برای مردم ایجاد می‌شود و این تورم فشار زیادی را به مردم دهک‌های پایین انتقال می‌دهد که در اقتصاد مردمی، تولید جهش خاصی می‌یابد و با افزایش منابع مالی ۲۷۰‌هزار میلیاردتومان تسهیلات قرض الحسنه یا بانرخ کم در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهیم.

برای بهبود فضای کسب و کار در چهارچوب خدمات الکترونیکی هزار و ۲۰۰ فقره از مجوز‌ها الکترونیکی شده است.

در دیپلماسی اقتصادی کشور میران تجارت با کشور‌های همسایه از جمله تاجیکستان به ۴برابر رسید و با بقیه کشور‌ها هم تعامل خوبی شکل گرفت.

صادرات عیرنفتی در دوماه اول سال رشد قابل توجهی داشته است و بازار خوبی با دیپلماسی اقتصادی بزای تولیدکنندگان کشور درکشور‌های همسایه شکل گرفته است.


بیشتر بخوانید


در بودجه ۱۴۰۱ برای تولید کنندگان کشور ۵ رصد تخقیف مالیاتی درنظر گرفته شده است و از ۲۵درصد به ۲۰ درصد رسیده است.
سیاست‌های رفاهی و تولیدی که دولت درنظر گرفته است سال خوبی را رقم‌می زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار