بررسی قطعنامه علیه ایران در شورای حکام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین از آغاز بررسی قطعنامه علیه ایران در شورای حکام خبر داد.

میخائبل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در حساب توییتری خود نوشت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بررسی مسأله راستی آزمایی هسته ای: توافق پادمانی با ایران را آغاز کرد.

او در ادامه توییت خود نوشت: نماینده آلمان همین الان قطعنامه مربوط به این موضوع را ارائه کرد. موضوعیت داشتن این پیش‌نویس در شرایط فعلی به شدت جای سوال دارد.

اوليانوف همچنين در سخنراني خود در جلسه شوراي حكام گفت: هنوز زمان برای احیای برجام هست. متأسفانه، بعضی از اعضای شورای حکام حساسیت این برهه زمانی را درک نكرده و دنبال راهکارهایی مانند معرفی قطعنامه ضد ایرانی هستند. واضح است مذاكرات وین چیزی به آنها یاد نداده است: فشار بر تهران، باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

آمريكا: هدف ما تشديد تنش با ايران نيست

همچنین طبق گزارش الجزیره، آمريكا در نامه ای به شورای حکام آژانس بین المللی گفت: ما خواستار تشدید تنش سیاسی نیستیم. ما خواستار توضیحات موثق از سوی ایران درباره بقایای اورانیوم در مراکز اعلام نشده هستیم.

آمریکا مدعی شد: قصد ایران برای کاهش شفافیت در پاسخ به پیش نویس قطعنامه اروپا و آمریکا غیرسازنده است.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه امروز خود در نشست شورای حکام همگام با آمریکا، خواستار همکاری فوری و کامل ایران با آژانس بین المللی اتمی شد.
این اتحادیه همچنین حمایت قاطعانه خود از پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی تروئیکای اروپا و آمریکا را ابراز داشته و خواستار حمایت دیگر اعضای شورای حکام شد.

روز گذشته نیز انگلیس، فرانسه و آلمان درباره برجام بیانیه مشترکی به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کردند.

در ابتدای این بیانیه این سه کشور با ابراز نگرانی از اقدامات هسته‌ای کشورمان، نوشتند: «ما عمیقاً نگران پیشرفت‌های هسته‌ای مستمری هستیم که مدیرکل آژانس در گزارش خود ثبت می‌کند. با فعالیت‌های هسته‌ای که ایران به دلیل تعلیق برجام برای بیش از سه سال داشته، برنامه هسته‌ای این کشور اکنون بیش از هر زمان دیگری در گذشته پیشرفت کرده است. این امر امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و خطر تضعیف منع اشاعه در سطح جهانی را به همراه دارد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
این جنایت کاران آمریکا واسراییل و اروپا ییها ی جانی خود شان عامل تمام فجایع در جهان هستند حال نگران ایرانند که فعالیت هسته ای نداشته باشد باید به این جنایت کاران فهماند که دیگر دوره تان تمام شده است. حرف مفت و زیاد ی نزنید.
آخرین اخبار