حضور گروه‌های امدادی به دلیل هشدار بمب در زمان فرود هواپیمای لاوروف

همزمان با فرود هواپیمای وزیر خارجه روسیه در ارمنستان گروه‌های امدادی به دلیل ترس از وجود بمب در فرودگاه زوارتنوتس حضور یافتند.

به دنبال اطلاعاتی مبنی بر کارگذاری بمب همزمان با فرود هواپیمای «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، گروه خنثی‌سازی بمب و خدمات اضطراری در فرودگاه بین‌المللی «زوارتنوتس» در ایروان، پایتخت ارمنستان مستقر شده‌اند.

به نوشته اسپوتنیک، در حال حاضر چندین گروه از آتش‌نشانان، امدادگران و روان‌شناسان نیز به فرودگاه اعزام شدند.

به تازگی سفر دیپلماتیک سرگئی لاوروف به صربستان پس از این که ۳ کشور اروپایی «مونته نگرو، مقدونیه شمالی و بلغارستان» از عبور هواپیمای وی از حریم هوایی خود خودداری کردند، لغو شد. مسکو اقدامات این کشور‌ها را محکوم کرد و مجبور شد سفر لاوروف را به تعویق بیندازد.

اما امروز هشداری ناشناس درباره یک وسیله انفجاری بلافاصله پس از فرود هواپیمای سرگئی لاوروف در فرودگاه زوارتنوتس دریافت شد.

وزیر امور خارجه روسیه اکنون در یک سفر دیپلماتیک وارد ارمنستان شده و قرار است تا با همتای ارمنستانی خود و همچنین نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.

از طرفی پس از لغو سفر لاوروف به صربستان، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مدعی شد بستن حریم هوایی به روی هواپیمای سرگئی لاوروف تصمیمی حاکمیتی از سوی کشور‌های اروپایی بوده است که نشانگر پایبندی آن‌ها برای پاسخگو نگه‌داشتن روسیه در قبال بحران اوکراین است.

کاخ کرملین هم اعلام کرده بود اقدام ۳ کشور اروپایی در بستن حریم هوایی‌شان به روی هواپیمای سرگئی لاوروف که قصد عزیمت به صربستان را داشت، «اقدامی خصمانه» بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار