آغاز رزمایش نظارت بر بازار کالا‌های کشاورزی در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: رزمایش نظارت بر بازار و کالا‌های اساسی کشاورزی با تاکید بر ۳ مقوله کیفیت، کمیت و فراوانی و همچنین رصد قیمت این کالا‌ها از امروز آغاز شد.

مجتبی دهقان پور در آئین آغاز این طرح با بیان اینکه این رزمایش با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع) در سراسر کشور و با دستور مقام عالی وزارت شروع شده است، گفت: از حداکثر ظرفیت‌ها بهره‌مند هستیم و بازرسان ما سعی خواهند کرد آن سه مقوله را رصد و پایش کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امیدوار هستیم پیگیری این مقولات و حضور بازرسان در عرصه میدانی بتواند کمک کند به آرامش بخشی بازار گفت: مطمئنا رصد هوشمندانه ما می‌تواند تخلفات احتمالی را مشخص کند البته اکثر کسبه ما این خصیصه اخلاقی را دارند که بتوانند ویژگی‌های خوب یک کاسب را داشته باشند.

به گفته او، در این رزمایش علاوه بر اینکه رصد در خرده فروشی‌ها انجام می‌شود سعی خواهد شد رصد مراکز عمده توزیع مواد و کالا‌های مرتبط با حوزه کشاورزی هم انجام شود و مواردی که تخلف می‌شود را بلافاصله احصا کنیم، پرونده تعزیراتی تشکیل و از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه قطعا حضور بازرسان در حوزه بازار می‌تواند کمک کند به اینکه ما بازار متعادلی داشته باشیم و بتوانیم مدیریت مطلوبی بر عرضه محصولات داشته باشیم، گفت: ما در سازمان جهاد کشاورزی و تولید کنندگان همگی در تلاش هستیم تا بتوانیم یک تولید کافی و وافی را انجام دهیم و این تولید مطلوب و کافی در دسترس مردم قرار بگیرد.

دهقان پور با تاکید بر اینکه به عنوان خدمتگزار تولید کنندگان به مردم استان فارس اطمینان خاطر می‌دهیم که در تولید کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی نقصانی ایجاد نخواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم یک مدیریت مطلوب در تولید کالا‌های اساسی و توزیع آن داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه رزمایش در تمام شهرستان‌ها بر اساس هماهنگی که با فرمانداری‌ها شده است به اجرا در می‌آید، گفت: در سطح شهرستان شیراز ۲۵ دستگاه خودرو برای این مانور اختصاص دادیم.

به گفته او، این ۲۵ گروه علاوه بر این است که هر روز ۶ گروه صبح و ۶ گروه بعد ازظهر از مناطق ۱۲ گانه شیراز بازدید می‌کنند و بر واحد‌های صنفی که کالا‌های کشاورزی در آن عرضه می‌شود نظارت و بازرسی می‌شود.

دهقان پور گفت: از ظرفیت بسیج و اتاق اصناف هم استفاده کردیم حدود ۶۰۲ بازرس در استان فارس هستند که بازرسی بر واحد‌های صنفی انجام می‌دهند و کمک خوبی برای بازرسان ما در حوزه سازمان جهاد کشاورزی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار