اشتیه: پولدار‌های عرب، بخشی از طرح یهودی سازی قدس نباشند

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی قصد دارد مسجد الاقصی را به کنیسه‌ای برای یهودیان تبدیل کند.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: دولت‌های اسرائیل، دولت‌های صلح نیستند و اسرائیل می‌خواهد مسجدالاقصی را به کنیسه‌ای برای یهودیان تبدیل کند. امیدوارم بعضی از پولدار‌های عرب، بخشی از طرح یهودی سازی قدس نباشند.

علا عوض رئیس مرکز آمار فلسطین پیش  از این  اعلام کرد مقامات صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ میلادی با ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی که بیشتر آن‌ها در قدس قرار دارند، موافقت کردند. همزمان با این طرح بیش از ۳۰۰ ساختمان تخریب و دستور تخریب بیش از ۲۰۰ ساختمان صادر شد.

براساس این گزارش، مقامات صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ میلادی با مصادره ۲۰۵۰ زمین فلسطینی به مساحت ۲۵۰۰ کیلومتر موافقت کردند. در همین راستا مقامات صهیونیستی تلاش کردند تا منازل فلسطینیان در محله‌های شیخ جراح و سلوان در قدس شرقی را مصادره کرده و ساکنان آن‌ها را که سال‌هاست در این منطقه زندگی می‌کنند اخراج کنند.

 این اقدامات براساس قوانین تبعیض‌آمیزی که در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی تایید شده و به جمعیت‌های صهیونیستی این اجازه را می‌دهد زمین‌هایی را که گمان می‌کنند، پیش از سال ۱۹۴۸ میلادی از آن یهودیان بوده، مطالبه کنند.

این در حالی است که این قانون فلسطینیان از جمله ساکنان شیخ جراح را که اخراج آن‌ها تصویب شده است از پس گرفتن زمین‌های خود که در سال ۱۹۴۸ اشغال شده است، منع می‌کند.

رئیس مرکز آمار فلسطین همچنین توضیح داد تعداد شهرک‌نشینان در کرانه باختری در سال ۲۰۲۰ میلادی از ۷۱۲ هزار و ۸۱۵ شهرک نشین تجاوز کرد که رشد ۳.۶ درصدی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار