تمامی بند‌های اصلی قانون اتاق بازرگانی اصلاح شده است

یک عضو اتاق بازرگانی ایران، از آماده سازی کلیات بند‌های اصلاحی قانون این نهاد اقتصادی خبر داد.

آقای سید حمید حسینی گفت: از روز پنجشنبه تا یکشنبه در شهر شیراز جلساتی را برای اصلاح قانون اتاق بازرگانی گذاشتیم؛ تقریبا تمامی بند‌های اصلی این قانون اصلاح و کلیت بند‌ها آماده شده است تا پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس، تصویب شود.

به گفته او، بند دوم قانون اتاق بازرگانی در رابطه با ماهیت این نهاد است که پیشنهاد شده بود، نهاد عمومی شود؛ با توجه به درخواست اعضای اتاق، این بند تغییر نکرد و همچنان، اتاق بازرگانی به عنوان یک موسسه غیر انتفاعی، ولی دارای شخصیت حقوقی شناخته می‌شود. همچنین در بند‌های اصلاحی سختگیری بیشتری نسبت به نحوه تشکیل اتاق‌های بازرگانی و انتخاب اعضای آن شده و قرا ر است که اهلیت افراد مدنظر قرار گیرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: پارسال از ۲۶ بند قانون اتاق بازرگانی، ۱۱ بند را اصلاح کرده ایم، اما به جهت افزایش سرعت اصلاحات، جلساتی را به صورت ماهیانه با آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نماینده ای از اتاق بازرگانی و وزارت صمت تشکیل می‌دهیم تا قبل از انتخابات اتاق بازرگانی، این قانون اصلاح شود.


بیشتر بخوانید:


آن طور که حسینی می‌گوید، عمده تغییرات در قانون اتاق بازرگانی هم مربوط به سهمیه تشکل‌هاست و تشکل‌هایی که طرح قابل ارائه می‌دادند، می‌توانستند در جلسات شرکت کنند، بنابراین اکنون نباید اعتراضی نسبت به عدم حضور خود در جلسه داشته باشند. با افزایش تعداد نمایندگان، سهمیه بعضی از تشکل‌ها کمتر خواهد شد.

در دهه ۱۳۲۰ اولین قانون رسمی اتاق بازرگانی تدوین و در مجلس شورای ملی به تصویب رسید. آخرین اصلاح قانون این اتاق نیز، در ۱۵ اسفند سال ۱۳۶۹ در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار