تصویب ۱۲۰۰میلیارد ریال برای پروژه‌های میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، آذربایجان غربی از تصویب یک هزار و ۲۰۰ میلیاردریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری استان در سفر رئیس‌جمهور خبر داد.

جلیل جباری گفت: این میزان اعتبار برای ۹ پروژه عمرانی استان اختصاص می‌باید که از این تعداد هفت مورد مربوط به پروژه‌های میراث‌فرهنگی، یک مورد پروژه‌های عمرانی و یک مورد نیز مربوط به پروژه‌های صنایع‌دستی است.

جباری گفت:ساماندهی و احیا مسجد جامع ارومیه، تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و مجموعه جهانی قره‌کلیسا چالدران، ادامه و تکمیل احداث مجموعه یادمان شمش تبریزی خوی، ادامه و تکمیل موزه منطقه‌ای آذربایجان در سایت آزاد شده لشکر ۶۴ ارومیه و تکمیل سایت‌موزه جنگ چالدران از جمله این پروژه‌ها هستند.

او ساخت موزه صلح سردشت، اجرای زیرساخت‌های گردشگری در مناطق نمونه گردشگری استان، ساماندهی و مرمت بازار‌های تاریخی ارومیه و خوی و ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی با محوریت آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در سطح استان را از جمله دیگر پروژه‌ای عمرانی برشمرد.

شهرستان‌های آذربایجان غربی صاحب فروشگاه صنایع دستی می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همچنین از راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع‌دستی برای فروش تولیدات هنرمندان در شهر‌های استان خبر داد و گفت: برای کمک به فروش محصولات صنایع‌دستی باید آگاه‌سازی لازم برای استفاده از بستر فضای مجازی در بین هنرمندان انجام می‌شود.

جباری می گوید: شناسایی کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی و صدور پروانه فعالیت برای آنها، دعوت از هنرمندان صنایع‌دستی برای شرکت در جشنواره‌ها، برگزاری بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در شهرستان‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی در دستور کار ادارات شهرستانی قرار بگیرد.

او با بیان اینکه شناسایی و برنامه‌ریزی برای معرفی شهر‌های ملی صنایع‌دستی و مستندسازی پروژه‌های صنایع‌دستی از جمله دیگر برنامه‌های این اداره در سال جاری است، تسهیل صدور مجوز‌های بوم‌گردی، برگزاری جلسه بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران و کاهش بروکراسی‌های اداری را برای حل مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری ضروری دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.