مانور هوایی کره جنوبی و آمریکا هشداری برای کره شمالی

همزمان با هشدار‌های آمریکا به کره شمالی برای عدم آزمایش هسته‌ای این کشور با همراهی کره جنوبی یک مانور هوایی برگزار کردند.

کره جنوبی و آمریکا امروز (سه‌شنبه) در راستای تهدید  کره شمالی، بیست جنگنده را بر فراز دریای غربی کره جنوبی به پرواز درآورده و مشترکا مانور هوایی برگزار کردند.

براساس خبر آسوشیتدپرس ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد مانور هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا شامل شانزده هواپیمای کره جنوبی از جمله جنگنده‌های رادارگریز «اف ۳۵-ای» و چهار جنگنده اف-۱۶ آمریکا بوده و هدف آن نمایش توانایی پاسخگویی سریع به اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی بوده است.

مانور هوایی دو کشور کره جنوبی و آمریکا یک روز پس از آن انجام گرفت که این دو متحد، در مقابل آزمایش موشکی روز یکشنبه کره شمالی، هشت موشک سطح به سطح به سمت آب‌های شرقی کره جنوبی جنوبی شلیک کردند.

در همین راستا وندی شرمن،  ادعا کرد «کره شمالی در صورت انجام آزمایش هسته ای با واکنشی سریع و قاطعانه روبرو خواهد شد.»

روز یک‌شنبه، ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی دست کم یک موشک بالستیک را در آب‌های ساحل شرقی خود شلیک کرده است. مقامات ژاپنی نیز اعلام کردند که کره شمالی یک یا چند موشک بالستیک ناشناس را در دریای شرقی شلیک کرد.موشک‌های کوتاه برد بالستیک پرتابی کره شمالی احتمالا بزرگترین پرتاب آزمایشی این کشور از نظر تعداد بوده و یک روز بعد از آن صورت گرفت که کره جنوبی و آمریکا به رزمایش مشترک نظامی خود پایان دادند. در این رزمایش، نخستین بار در ۴ سال گذشته یک ناو هواپیمابر آمریکایی مشارکت داشت.

روز گذشته رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی اعلام کرد احتمال این می‌رود کره شمالی برای یک آزمایش اتمی از سایت «پونگی-ری» درحال آماده شدن است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار