دبیر:

ریاست کمیته ملی المپیک منافاتی با ریاست در فدراسیون کشتی ندارد

علیرضا دبیر گفت: شرکت در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک منافاتی با ریاست فدراسیون کشتی ندارد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درباره شرکت در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک گفت: علی رغم پیشنهاد دوستان برای ثبت نام در نامزدی ریاست کمیته المپیک، انگیزه‌ای برای این کار ندارم. روز اول گفتم آمدم آبرویم را بگذارم، دیدید چه بی‌تقوایی‌هایی شد. هر آدمی خودش پیش خدا آبرو داشته باشد کافی است. هنوز برای ثبت نام به جمع‌بندی نرسیدم. البته این کار هیچ منافاتی با کار فدراسیون کشتی ندارد. هیچ حسی به آنجا ندارم و از نظر من کار در کمیته المپیک فانتزی است و نیازمند کت و شلوار پوشیدن که من نمی‌توانم. آدم میدانی و عملیاتی و کف خیابان هستم و اینگونه کمیته را اداره می‌کنم.

رفتن به کمیته ملی المپیک را دوست ندارم 

دبیر گفت: رفتن به کمیته را دوست ندارم.  به فردا فکر نمی‌کنم که کجا هستم.   کاری که باید انجام بدهم را سعی می‌کنم در کشتی  انجام دهم. بعد شما قضاوت می‌کنید چه کسی کار کرد

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص موضوع انتخابات کمیته ملی المپیک گفت:  ما در یک کانالی عضویم. چیزی نگویم بهتر است. فقط این را بگویم که خوب است همه نان بازوی‌مان را بخوریم. بلد نیستم برای کسی بزنم. خوب است که اگر گِله‌ای داریم رو در روی وزیر و رئیس کمیته بگوییم، اگر غیر از این باشد بزرگمنشانه نیست.

وی با اشاره به ثبت‌نام تیم‌های گرجستان، ارمنستان و اتریش در مسابقات جام تختی و ثبت نام خود در انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون کشتی گفت: هر چه به حمید سوریان  التماس کردم، ثبت نام کن، نکرد. روز آخر سه ساعت مانده بود به پایان ثبت نام و او دلایلی آورد که انصافاً منطقی بود.   در این سه سال ۴ سفر رفتم. آفریقایی‌ها دعوتم کردند که گفتم نمی‌رسم. رئیس آفریقایی گفت پس تو چطور ثبت نام کردی؟ می‌خواستم سوریان را راضی به ثبت نام کنم اما او من را راضی به ثبت نام کرد. دو، سه اسم دیگر هم مطرح شد، اما گفتیم شاید جامعه کشتی ناراحت شوند. به رأی نیاوردن عادت دارم. کار کشتی فرنگی رسماً دست خود حمید سوریان است. 

لغو مسابقات آمریکا، برنامه ملی پوشان را تغییر داد

دبیر گفت: قرار بود حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع  در آمریکا با حریفان خود کشتی بگیرند، اما آن مسابقه لغو شد. نزدیک‌ترین میدان همین تورلیخانوف بود و تصمیم بر اعزام بچه‌ها شد. از نظر من این تورنمنت مثل جهانی نبود، اما در هر وزن دو، سه نفر از خوب‌های دنیا حضور داشتند.

در پایان مسابقات وزن‌های ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد جام بولات تورلیخانوف و رنکینگ اتحادیه جهانی که به میزبانی شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد، حسن یزدانی و کامران قاسمپور مدال طلا را از آن خود کردند.

اعزام زارع علی رغم مصدومیتش، تصمیم درستی بود

رئیس فدراسیون کشتی گفت: زارع در دو مرحله قبل اردو‌ها از ناحیه پا دچار شکستگی شد و روز‌های آخر گفتند او را اعزام نکنیم، اما پژمان درستکار تصمیم گرفت تا او اعزام شود و یک دور کشتی بگیرد. قهرمان دنیا که نباید این‌طور بارانداز شود، اما این‌ها در اواسط تیر باید در مرحله نهایی انتخابی در ایران یا خارج کشتی بگیرند.

در دیدار‌های اوزان ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم نیز امیرحسین زارع طلایی شد و امیرحسین فیروزپور به صاحب مدال نقره دست یافت.

دبیر گفت: انصافاً همه در چارچوب چرخه قرار گرفتند. فقط علی گرایی و محمدهادی ساروی تا حالا کشتی نگرفته‌اند. شانس آوردیم رباط صلیبی پای گرایی پاره نشد. او روزی دو بار فیزیوتراپی می‌کرد. ساروی هم قرار بود به آمریکا برود که مسابقه لغو شد. برای یک سرمربی مهم است کشتی‌گیری که وزن کم می‌کند، چند بار سر وزن برسد و اولویت صربستان است.

در حق رئیس فدراسیون وزنه برداری بی انصافی شده است

دبیر گفت: آب مجموعه سرد شده بود، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری، از روسایی بود که بخشی از هزینه را داد، فدراسیون کشتی نیز سهم بیشتری تقبل کرد و کار چهار روزه جمع شد. تعمیرات چند میلیارد هزینه می‌برد و شرکت توسعه باید آن را بپردازد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت:   کشتی و وزنه‌برداری از دوره آقای تختی در ایران داداشی بودند! کوروش باقری، سجاد انوشیروانی، حسین رضازاده ومحمدحسین برخواه دوستان ما هستند. در مورد خوابگاه و مسائل دیگر وزنه‌برداری کاری ندارم، اما در مورد مسئله سرد شدن آب مجموعه انصافا در مورد علی مرادی کمی بی‌انصافی شد.

موتورخانه مجموعه وزنه برداری و کشتی فرسوده است و تعمیر آن بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان هزینه می‌برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
این دبیر بیخیال رسانه نمیشه
آخرین اخبار