رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان:

موردی از بیماری آبله میمون در بهبهان شناسایی نشده است

در روز‌های اخیر، شایعه‌ای مبنی بر دیده شدن مورد آبله میمون در فضای مجازی منتشر شده که این شایعه از سوی علوم پزشکی بهبهان رد شد.

رمضان احدی می‌گوید: تاکنون هیچ مورد مبتلا تایید شده در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان مشاهده نشده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مثبت در کشور برای اطلاع و اقدامات لازم به شهروندان اعلام خواهد شد.

او افزود: در چند روز اخیر پیامی در فضای مجازی شهرستان دست به دست می‌شود که به جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع مردم بهبهان عزیز رسانده می‌شود، اخیراً خانمی ۲۷ ساله و ۲ ماهه باردار، با اظهار اینکه حدود ۲ هفته پیش سابقه مسافرت به شهرستان آبادان را داشته و با بیمار مشکوک به آبله در آنجا در ارتباط بود..

به گفته آقای احدی علائم اولیه این خانم شامل سردرد و تب خفیف بوده که در مورخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ با شکایت از تاول‌های پوستی که در ابتدا در ناحیه قفسه سینه و گردن بوده و سپس سایر علائم، چون گسترش تاول‌ها به صورت، ضعف، بی حالی، بدن درد، کمر درد و لنفادنوپاتی به بیمارستان مراجعه می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان ادامه داد: با توجه به ویژه بودن شرایط او و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری، اتاق ایزوله در بخش ویژه بیمارستان شهیدزاده برای این بیمار آماده و در آن بستری شد.

این مقام مسئول گفت که با بررسی انجام شده، بیمار مذکور به احتمال زیاد مبتلا به آبله مرغان است و در حال حاضر حال عمومی او نیز خوب گزارش شده.

رمضان احدی همچنین یادآور شد که جهت اطمینان بیشتر نمونه‌های لازم از این خانم گرفته و برای بررسی به آزمایشگاه مرجع انستیتو پاستور تهران ارسال شده.

این بیمار که اکنون به جهت اطمینان بیشتر و به حداقل رساندن احتمال سرایت بیماری، در بیمارستان شهیدزاده بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته؛ پس از مشخص شدن نتیجه درصورت منفی بودن آزمایش از بیمارستان ترخیص می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.