ساخت و واگذاری اسکله‌ها و موج‌شکن‌های سواحل خوزستان

۲ سازه ساحلی در آبادان و هندیجان پس از احداث و تکمیل با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و وظایف حاکمیتی واگذار شد.

صدراله بهرامی گفت: علی‌رغم موانع و مشکلات در زمینه واگذاری موج‌شکن‌ها و اسکله‌های جنوب کشور، در سال ۱۴۰۰ سازه‌های ساحلی استان خوزستان طبق مصوبات ابلاغی توسط کارگروه واگذاری موج شکن‌های سواحل استان به دستگاه‌های ذیربط واگذار شد.

او افزود: این اقدام با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، رونق اشتغال، محرومیت زدایی و تقویت پدافند غیرعامل انجام شده است.

آقای بهرامی با اشاره به مفاد تصویب نامه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی و مصوبه هیأت وزیران در خصوص تحویل برخی از اسکله‌ها و موج شکن‌های سواحل جنوب کشور یادآور شد: اسکله شناور گوبان آبادان به طول ۵۰ متر و عرض ۳ متر به اداره کل شیلات استان خوزستان و موج شکن سنگی قمر ۱ واقع در ۵۵ کیلومتری غرب شهرستان هندیجان با طول ۶۵۰ متر پس از گذراندن فرایند قانونی به منطقه سوم نیروی دریایی سپاه تحویل گردید.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: احداث اسکله‌ها و موج‌شکن‌های مذکور ضمن ارتقاء سطح ایمنی و امنیت شناورها، افزایش سهولت امور مرتبط به صیادی و رضایت ذینفعان را در پی دارد.

به گفته این مقام مسئول با استقرار دستگاه‌های ذیربط و ایجاد زیرساخت‌های اولیه در پسکرانه این مناطق، به زودی شاهد تشکیل تعاونی‌های صیادی فعال و جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به منظور ایجاد فرصت‌های جدید شغلی تؤام با رونق فعالیت‌های صیادی و گردشگری در سواحل استان خوزستان خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.