امام جمعه طغرالجرد مطرح کرد؛

شهدای ۱۵ خرداد، دوستان سلمان فارسی

حجت الاسلام نجم الدینی گفت: شهدای ۱۵ خرداد از دوستان سلمان فارسی هستند که با جان و دل از اسلام و انقلاب حمایت کردند.

دومین روز بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و آیین گرامیداشت روز ۱۵ خرداد با حضور مسئولان و مردم در اداره آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام یاور نجم الدینی گفت: هر فرد و جامعه‌ای چه بخواهد و چه نخواهد دارای مکتب است؛ بنابراین هر گروهی ادعا دارند، مکتب آنان می‌تواند انسان و جوامع انسانی را به خوشبختی برساند.

او می‌گوید: مکتبی که برگرفته از اسلام و معارف اهل بیت (ع) باشد، ماندگار است؛ بنابراین مکتب امام (ره) برگرفته از این ۲ بود که ماندگار شد.

امام جمعه طغرالجرد گفت: دشمن در اتاق‌های فکر برای ما برنامه دارد؛ بنابراین دشمن مساله فرزند آوری را هدف قرار داده است و بر فررند کمتر اصرار می‌کند.

به گفته او امروز ایران اسلامی به برکت مکتب امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با مقاومت به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند که هدف جهان اسلام است.

حجت الاسلام نجم الدینی گفت: عقلانیت، معنویت و عدالت، ۳ بُعد اصلی مکتب امام خمینی (ره) بود؛ بنابراین ایشان بر مردم سالاری دینی و تکیه بر آرای مردم تاکید داشت.

او می‌گوید: اخلاص و توجه جدی امام (ره) به خدا از جمله درس‌های ۱۵ خرداد ۴۲ بود؛ بنابراین ایشان با انگیزه الهی؛ اما با دست خالی در برابر دشمنان ایستاد.

امام جمعه بخش طغرالجرد گفت: قیام ۱۵ خرداد برای خدا شروع شد و برای رضایت حضرت حق ادامه پیدا کرد که در تاریخ ماندگار شد.

به گفته او امروز ما در راه پر افتخار زمینه سازی ظهور قرار داریم و باید با اخلاص زمینه دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم.

حجت الاسلام نجم الدینی گفت: در کنار اخلاص، باید توجه به کرامت انسان‌ها هم مد نظر باشد که این مهم از ویژگی‌های امامین انقلاب است.

او می‌گوید: امروز زنده نگه داشتن یاد امام (ره) و شهدا، زنده نگه داشتن توحید، اخلاص، جهاد و مبارزه در راه خدا است؛ بنابراین باید مواظبت کنیم، آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدا حفظ شود تا زمینه ظهور فراهم شود.

امام جمعه طغرالجرد گفت: طعم شیرین عشق و دلدادگی را مردم ایران اسلامی خوب می‌فهمند؛ بنابراین اگر کسی کار برای خدا انجام دهد، مردم تا پایان کار با او هستند. همان طور که مردم برای مراسم وداع با امام خمینی (ره) و سردار دل‌ها قدر شناسی را به اوج رساندند.

او می‌گوید: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر جهاد تبیین تاکید کردند و این مهم یک وظیفه همگانی است؛ چون دشمن به دنبال تحریف ارزش‌ها است.

به گفته حجت الاسلام نجم الدینی اخلاص، بصیرت، شجاعت، اخلاق مداری، رسیدگی به محرومان، توصیه به مسئولان مبنی بر مردمی بودن و پرهیز از اشرافی گری از ویژگی‌های امامین انقلاب است.

امام جمعه طغرالجرد گفت: مکتب امام (ره) ضمانت بخش ملت انقلابی و اسلام است؛ بنابراین هر چه قدر کشور و ملت ما مکتب امام (ره) را رعایت کردند، پیشرفت می‌کنند.

این مراسم با مداحی و قرائت زیارت عاشورا همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار