مقام عراقی: در توافق عراق با آمریکا امنیت ملی ما تهدید می‌شود

مقامی عراقی تاکید کرد در توافقی که بغداد و واشنگتن به امضا رساندند یک نقص بزرگ برای عراق لحاظ شده که امنیت ملی این کشور را به خطر می‌اندازد.

احمد الموسوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (یکشنبه) تاکید کرد که یک بند خطرناک در توافقنامه استراتژیک با آمریکا وجود دارد که باعث ایجاد حوادث خونین در عراق شده است.

بر اساس گزارش «بغداد الیوم»، الموسوی در این خصوص گفت: «بندی در توافقنامه استراتژیک بین عراق و آمریکا وجود دارد که به این کشور اجازه می‌دهد بدون اطلاع نهاد‌های امنیتی اطلاعاتی از طریق پرواز هواپیما‌ها وارد عراق شود و این از نظر ما یک نقص بزرگ است که باید اصلاح و واشنگتن بایستی به عدم نقض حاکمیت ملی عراق متعهد شود».

او در ادامه علت بسیاری از حوادث خونین در عراق را عدم پایبندی و احترام واشنگتن به حاکمیت ملی این کشور دانست.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان در پایان نیز اعلام کرد که پرونده پرواز‌های آمریکا در عراق همچنان مبهم است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد، چراکه پیامد‌های خطرناکی برای امنیت ملی این کشور به دنبال داشته و باعث ایجاد بسیاری از نقض تعهدات و تجاوزات خواهد شد.

پیش از این نیز یک منبع عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد دو فروند هواپیمای ترابری آمریکایی مملو از تجهیزات جنگی در میان تدابیر شدید امنیتی جنگنده های آمریکایی وارد پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی در غرب الانبار شدند. این روزها پایگاه هوایی عین الاسد که آمریکایی ها مدعی هستند آن را به نظامیان عراقی تحویل داده اند، محل ورود تعداد زیادی از محموله‌های تجهیزات جنگی از بصره برای نظامیان آمریکایی مستقر در داخل این پایگاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۶:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
توافق نکنید اگر به ضررتان است. با پا بزنید زیر میز. خون و خون ریزی کنید ولی زیر بار ظلم امریکا نروید تا بتوانید خسارات گذشته تان را جبران کنید. اسراییل نتوانست نفوذ کند فرمون را داده دست امریکا. سیلی بکوبید به گوش امریکا. تا دیر نشده اقدام کنید. مگر ارث پدرش یا مهر مادرش را از عراق میخواهد؟ کم عراق را زیر چکمه هایشان لگد کوب کردند؟ نگذارید دست و پایتان را زنجیر کنند. یا حسین و یا علی بگویید و زنجیر اسارت را همین اول کار پاره کنید.
آخرین اخبار