معاریو: حزب الله بیش از ۱۰۰ هزار موشک مختلف دارد

روزنامه‌ عبری زبان معاریو مدعی شد که حزب الله در انبار‌های خود بیش از ۱۰۰ هزار نوع موشک مختلف دارد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو نوشت که سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تخمین زده اند که حزب الله لبنان بیش از ۱۰۰ هزار نوع موشک مختلف در اختیار دارد و در انبارهای خود ذخیره کرده است.

این روزنامه در ادامه ضمن اذعان به قدرت حزب الله نوشت که  ۱۶ سال بعد از جنگ دوم لبنان، حزب‌الله قدرتمندتر شده و انبار‌های تسلیحاتی حزب الله به طور چشمگیری افزایشه داشته است. این جنبش در جنگ ۳۳ روزه ۱۵ هزار موشک در اختیار داشت و چهار هزار موشک به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد. همین مسئله نیز باعث شده تا تهدیدات و چالش‌های پیش روی احزاب داخلی رژیم صهیونیستی افزایش یابد.

معاریو همچنین مدعی شد که موشک‌ها عمده نیروی موشکی حزب الله را‌ی کاتیوشا که ساخت روسیه هستند و ۴۰ کیلومتر برد دارند، تشکیل می‌دهد. حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه هفت الی هشت هزار فروند از این موشک در اختیار داشت. در ادامه گزارش  معاریو به موشک‌های فجر ۳ با سرجنگی ۴۳ کیلو و برد ۴۵ کیلومتر و همچنین موشک فجر ۵ با سر جنگی ۹۰ کیلومتر و برد ۷۵ کیلومتر اشاره کرده که در انبار‌های تسلیحاتی حزب الله انبار شده اند. 

این در حالی است که چندی پیش وبگاه عبری زبان والا در گزارشی مدعی شده بود که طبق برآورد‌های ارتش رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد به طوریکه در یک روز می‌تواند حدود ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۲۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
شلوغ بازی در نیار بشین سر جات بچه.
آخرین اخبار