اولیانوف: شورای حکام احتمالا چهارشنبه مسئله ایران را بررسی می‌کند

نماینده ویژه روسیه در سازمان‌های بین المللی از احتمال بررسی پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام آژانس انرژی اتمی در روز چهارشنبه خبر داد.

میخائیل اولیانوف، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «مسئله ایران توسط شورای حکام آژانس اتمی به احتمال بسیار زیاد در روز چهارشنبه بررسی می‌شود.»

روز گذشته، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، در حساب کاربری توییتر خود در پاسخ به توییت جوزپ بورل، نوشت که اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده در شورای حکام قطعنامه کشور‌های غربی علیه ایران را تصویب کند، احیای برجام مبهم‌تر خواهد شد.

اولیانوف در توییت خود تاکید کرد که اگر اتحادیه اروپا میخواهد به توافقی دست یابد باید تلاش‌های دیپلماتیک خود را بیشتر کند.

پیش از صحبت‌های اولیانوف، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری توییتری خود از گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد و مدعی شد که احتمال دستیابی به توافق با بازگشت به برجام همچنان رو به کاهش است.

بورل در توییت خود با بیان این ادعا، گفت: «اما با تلاش بیشتر میتوانیم به توافق دست یابیم. من به عنوان هماهنگ کننده همیشه آماده هستم برای حل اختلافات و مسائل باقی مانده و تسهیل مذاکرات، راه حلی را ارائه دهم.» 

از طرفی دیگر نیز در حالی که مذاکرات وین در مرحله حساسی قرار دارد،  آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای نشست شورای حکام سازمان ملل که بزودی برگزار می‌شود، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده و در آن از ایران می‌خواهند تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این اقدام کشور‌های غربی در پیامی نوشت: زمان آن است که سه کشور اروپایی و آمریکا از به خواب زدن تعمدی خود دست بردارند.  آن‌ها یا می‌توانند گزینه دیپلماسی را دنبال کنند و یا در جهت مخالف اقدام کنند. ما برای هر دو آماده‌ایم. رژیم اسرائیل به عنوان دشمن شماره یک برجام، نفی‌کننده ان‌پی‌تی و تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه و شمال آفریقاست. ما این را می‌دانیم. جهان هم می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
شامم میدن اونجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
چرا پاسخ فنی به آژانس داده نمیشه که همه بهانه ها قطع بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اگه مساله بمب اتم هست برن سراغ اسراییل و پاکستان و هند چرا گیر دادن به ایران. مشکل چیز دیگه ای هست و عده ای هم در داخل ازش نفع میبرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
برن سراغ اسرائیل جانی و کودک کُش . برن سراغ آمریکای بی منطق و دیکتاتور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
کوری عصا کش کور دگر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
چیو وتو کنن؟ شورای حکام وتو نداره. رای اکثریته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
روسیه و چین حتما وتو خواهند کرد زیرا جنگ جنگ اقتصاد است و نه جنگ برنامه پاک اتمی ایران.
روسیه بازار بزرگ انرژی در شرق همچون چین و کشورهای جنوب شرق و هند را دارد و امکان ندارد ایران با این تولید گوش را رقیب خود در شرق بداند .
یقینا چین و روسیه و ایران در زمین غرب و برای غرب بازی نخواهند کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
بله تولید کم ایران رقیبی برای هیچ کشوری نخواهد بود و روسیه بیشتر از ایران سود میبیند تا زیان
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
برای کشورهای مستقل و قوی بهترین کار خروج از ان پی تی است.
ایران را نمیدانم شاید مذاکره با جهان منطقی بهترین کار باشد نه جهان غیرمنطقی و نه آژانس سیاسی و نه سازمان مالی که اینهمه بمب اتم و دارنده شأن را نمی‌بیند و هیچ اطلاعی ازشان ندارند فقط برنامه های پاک را تحریم میکنند!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
یکبار هم برای رضای خلق و خدا پرونده خسارت جنگ با عراق رو ببرید شورای امنیت و بصورت روزانه از فروش نفت عراق خسارت بگیرد تا جگر مردم بعد از این همه ویرانی جلا پیدا کند و حداقل گشایشی شود ...عراق که مکان تروریست ها شده حداقل اینگونه تنبیه شود ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
هزارجور پیشرفت در هزار موصوع مختلف اگر داشته باشیم هیج سودی برای ما نداره وقتی که ملت سفرشون زندگیشون دینشون و ایمانشون خراب بشه باید اون پیشرفت اون اختراع اون فناوری جایی باشه فروش بره پولش وارد ایران بشه برای ملت سود داشته باشه یا نه؟تا وقتی تحریمید پای میز مذاکره نرید فقط باعث التهاب بازار و جامعه میشد تا حالا رفتید هیجی نشد ۲۰ساله دارید اینکارو میکنید بسه اوناهم دیگه میدونند بقول استاد دانشگاه در رشته فیزیک هسته ای که ایران فقط چند ساعت با بمب اتمی فاصله داره پس خیال جنگ ندارند فقط میخواد کشش بدن تا ملت صبرشون تمام بشه پس شماهم داخل زمین اونا بازی نکنید بسه ملت کشش این همه ....بعضی ازین مسئولین را ندارند همش داخل گرونی ناراحتی و عیره هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
آمریکای جنایتکار ، آمریکای بی منطق ، آمریکای دیکتاتور، آمریکای دروغگو و مکار ، آمریکای بی تعهد و نفهم نقض برجام کرده و باید علاوه بر اینکه هر شرطی ایران می گذارد باید قبول کند ، باید علاوه بر سازمان ملل و شورای امنيت، کشورهای جهان از جمله روسیه ، چین ، و کشورهای اروپایی به آمریکا فشار وارد کنند که چرا نقض تعهد کرده و از برجام خارج شده . باید تاوان نقض تعهد را پرداخت کند. مسخره هست که بجای اینکه پرونده ی پُر از خطای آمریکا به شورای امنیت فرستاده بشه ، پرونده ی ایران را به شورای امنیت می برند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خب معلوم هست که شورای امنیت و سازمان ملل دوتا نهادی هستند که جانبدارانه و تحت سیطره ی آمریکا اداره می شوند !!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
روسیه هیچ وقت نمیزاره توافقی صورت بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
توافق غرب با ایران یقینا به نفع روسیه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
خیلی جالبه در همین جنگ اوکراین، طرف های درگیر، آشکارا همدیگه رو به حمله اتمی تهدید میکنند. یعنی هم میگن، بمب داریم و هم میگن، که استفاده میکنیم ولی به هیچ کجای دنیا بر نمی خوره ولی وقتی نوبت ما میرسه همین جنایتکاران میشن پلیس هسته ای و علیه برنامه صلح آمیز ایران بیانیه صادر میکنند و طوری وانمود میکنند مثل اینکه داشتن غنی سازی جرم است و ایران هم اولین کشوری است که داره به این سمت میرود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
جناب خطیب زاده زیاد نگران نباشید دوست و رفیق شما آقای بورل پرونده می‌بره تا شورای امنیت و بعد با کلی منت و دریافت امتیاز مثل همیشه وتو می کنه ...ما قبل از انقلاب به آمریکا فقط باج می‌دادیم مملکت می چرخید ،الان منهای آمریکا به همه باج می‌دیم و امورات ما نمی گذره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
البته باید افزوده شود که بعد از این همه سرمایه گذاری در صنعت هسته ای (بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار)برق هسته ای هنوز در مدار نیومده و نخواهد آمد و مردم باید خاموشی اجباری در اوج نیاز تجربه کنند آفرین بر این خرد و تفکر که مملکت رو در مذاکرات ۲۰ ساله هسته ای در کما برده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
تحریما رو کی بررسی میکنه دلار شد سی تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
مناظره انتخاباتی را فراموش کردید؟
وعده دلار ۵۰ هزار تومانی دادن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
حتی اگر توافقی صورت گیرد باز هم باید منتظر عهد شکنی آمریکا باشیم
آخرین اخبار