گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد در حرم حضرت معصومه(س)

آیین بزرگداشت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

حجت الاسلام علی سعیدی شاهرودی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در این آیین که با حضور علما، طلاب، زائران و قشر‌های مختلف مردم قم برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام، گفت: روایتی در ۱۵ قرن قبل به قیام مردم قم اشاره کرده که از دشمن نمی‌هراسند و در مقابل ظلم قیام می‌کند.

او قیام ۱۵ خرداد را زمینه پیروزی انقلاب اسلامی خواند و گفت: بر اساس روایات سیم‌های خاردار و مین‌های مانع ظهور با انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد برداشته شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امام خمینی (ره) را رهبری بر حق خواند و گفت: ایمان به پروردگار، ایمان به هدف و ایمان به امت سبب پیروزی او بود.

حجت الاسلام سعیدی شریعت محوری و ولایت مداری را از ویژگی‌های متدینین خواند و گفت: امت اگر در مسیر حرکت خود در برابر مشکلات صبر نکند سقوط می‌کند.

او در قسمتی دیگر از سخنان خود، شکل گیری جبهه مقاومت را از دیگر زمینه‌های ظهور دانست و گفت: آمادگی بین‌المللی و رساندن صدای حضرت مهدی عجل الله به جهانیان ضرورتی است که باید انجام شود.

حجت الاسلام سعیدی زمینه‌سازی حکومت دینی و ظهور را نیازمند آمادگی امت دانست و گفت: با این آشفتگی‌هایی که می‌بینیم از احتکار گرفته تا بی رحمی‌های اقتصادی نمی‌توانیم خود را منتظر ظهور بدانیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا مشکلات کنونی را ریشه در عمل کرد مسئولان گذشته خواند و گفت: اگرچه مشکلات است، اما رئیس جمهوری انقلابی آمده تا مشکلات را حل کند.

این مراسم را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار