دمشق: اروپا دروغ پردازی‌های خود در مورد سوریه را تکرار می‌کند

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد اتحادیه اروپا به دور از واقعیت و با نادیده گرفتن کامل آن، دروغ‌های خود را درباره سوریه تکرار می‌کند.

وزارت خارجه سوریه با اشاره به این‌که مسئولیت کامل رنج مردم سوریه بر عهده اتحادیه اروپا و ایالات متحده است، تأکید کرد اروپا بار دیگر بر تکرار دروغ‌های خود به دور از واقعیت و بی‌توجهی کامل به تحولات مثبتی که سوریه شاهد آن بوده است، اصرار دارد.

طبق گزارش سانا، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه و اتباع خارجی سوریه امروز در بیانیه‌ای به اعلام کرد: اتحادیه اروپا که اقدامات قهری یکجانبه غیرقانونی خود علیه سوریه را تجدید کرده است، بار دیگر بر تکرار دروغ‌های در مورد وضعیت سوریه در جدایی کامل از واقعیت و با بی‌توجهی کامل به تحولات مثبتی که کشور شاهد بوده اصرار دارد؛ از آن جمله این تحولات مثبت، دستاورد‌های بزرگ در مبارزه با تروریسم، تحکیم ثبات، گسترش آشتی ملی و حل‌وفصل وضعیت بسیاری از شهروندان از طریق احکام عفو است.

این منبع افزود: جای تعجب نیست که اتحادیه اروپا به دلیل وابستگی کور به سیاست آمریکا، از دست دادن استقلال تصمیم‌گیری و مشارکت کامل در تجاوز به سوریه، اسیر گذشته باقی بماند.

این منبع ادامه داد: جمهوری عربی سوریه بر لزوم پاسخگویی کشور‌هایی که این اقدامات قهری را اعمال کرده و ثروت مردم سوریه را ربوده‌اند، تأکید می‌کند و آن‌ها را ملزم به پرداخت غرامت به مردم سوریه می‌کند.

این منبع در پایان تصریح کرد: جمهوری عربی سوریه که مردم و ارتش آن با تروریست‌ها و حامیان آن‌ها مقابله کرده‌اند، مواضع اسفبار اتحادیه اروپا، آن را از دستیابی به دستاورد‌های بیشتر برای غلبه بر پیامد‌های تجاوز به سوریه، بازسازی آنچه به دست تروریست‌ها ویران شده است، تقویت وحدت ملی در دفاع از وحدت، استقلال و حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن در برابر اشکال مختلف توطئه و جاه‌طلبی‌های توسعه طلبانه و پیشنهاد‌های مشکوک شبه نظامیان جدایی طلب منصرف نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۰۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
اروپا در تب جنگ میسوزد. کسی چپ به سوریه نگاه کند ایران و روسیه راستش میکنند. چین با ما در حمایت از سوریه متحد است. ترکیه باید روستای سوریه را پس بدهد. بحرانها ترسی در دلهای متحد ما ایجاد نمیکند. عشق ما دمشقه.
آخرین اخبار