آماده‌باش یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان برای مقابله با آتش سوزی احتمالی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از آماده‌باش تمام نیرو‌های یگان حفاظت برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در استان خبر داد.

عبدالرحیم لطفی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و خشک شدن پوشش گیاهی احتمال وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی افزایش پیدا می‌کند.

او گفت: تمام نیرو‌های اداری و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان آمادگی کامل برای مقابله با عوامل ایجاد آتش‌سوزی‌های احتمالی در سطح عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان را دارند.

لطفی گفت: ضرورت دارد کشاورزان از هر گونه آتش زدن کاه و کلش مزارع و شهروندان و طبیعت گردان هم از روشن کردن آتش در سطح جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

او گفت: باید از خاموش کردن آتش افروخته شده قبل از ترک محل در تفرجگاه‌ها و مناطق جنگلی اطمینان حاصل شود تا شاهد حریق در عرصه‌های ملی نباشیم.

لطفی گفت: بهره‌گیری از مشارکت مردم برای جلوگیری از وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی ضروری است.

او گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی و یا تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی از طریق شماره شبانه‌روزی ۱۵۰۴و ۱۳۹ گزارش خود را اطلاع دهند.

اداره کل هواشناسی گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده با توسعه سامانه کم فشار و ماندگاری هوای گرم از روز شنبه چهاردهم خرداد افزایش محسوس دما را شاهد خواهیم بود به طوری که بیشینه دما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه به بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید و احتمال آتش سوزی در مراتع، جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.