آلمان: از همه امکانات خود برای تحویل تسلیحات به اوکراین استفاده می‌کنیم

وزیر دفاع آلمان از حمایت همه جانبه کشورش برای تحویل تسلیحات نظامی به اوکراین خبر داد.

به گزارش تله تریدر، «کریستین لامبرشت»، وزیر دفاع آلمان امروز پنجشنبه گفت: برلین از تمام امکانات خود برای تحویل تسلیحات به اوکراین استفاده می‌کند.

لامبرشت همچنین درباره ارسال تانک‌های ضد زرهی Gepard به اوکراین که در ماه مه وعده داده شده بودند نیز گفت: نیروهای اوکراینی باید برای استفاده از تسلیحات و تجهیزاتی که آلمان به آنها تحویل می‌دهد، آموزش ببینند. این مورد درباره سیستم های توپخانه ای نیز صدق می‌کند.

او با تاکید بر لزوم حمایت از اوکراین به شکل «میان مدت» و «بلندمدت» اعلام کرد که این کشور باید به گونه ای مجهز شود که بتواند در این جنگ زنده بماند و از خود دفاع کند.

روز گذشته جو بایدن اعلام کرده بود: بسته کمک‌های جدید، اوکراین را به تسلیحات پیشرفته شامل سامانه HIMARS مجهز خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در سخنانی اعلام کرد سامانه‌های راکتی دوربردی که برای اوکراین ارسال خواهد شد، ۷۰ کیلومتر بُرد دارند. وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد بسته کمک‌های امنیتی جدید به اوکراین به ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

این در حالی است که خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی اعلام کرده بود سفرای اتحادیه اروپا با بسته ششم تحریمی علیه روسیه موافقت کنند. طبق گزارش بلومبرگ، بسته ششم تحریم‌های اروپا خرید نفت خام از روسیه را تا پایان سال جاری میلادی ممنوع می‌کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه در مصاحبه ای گفت: کشورهای ارسال کننده تسلیحات به اوکراین در تلاش هستند تا اقدامات خود را توجیه کنند، زیرا بدون توجیه، آنها خود به دولتی تبدیل می شوند که در همه جهات در حال مرتکب تجاوز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار