پیش بینی تکمیل واحدهای اقامتی خراسان رضوی در دهه کرامت

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود میزان تکمیل ظرفیت واحد‌های اقامتی خراسان رضوی در دهه کرامت به ۹۰ درصد برسد.

یوسف بیدخوری گفت: این استان برای میزبانی از مسافران و زائران دهه کرامت و تعطیلات پیش رو در واحد‌های اقامتی رسمی و موقت ۲۳۵ هزار و ۸۷۸ نفر - شب ظرفیت دارد.

او گفت: از این میزان ظرفیت اقامتی، ۱۲۰ هزار نفر شب متعلق به واحد‌های اقامتی دائمی و موقت دارای مجوز از این اداره کل مانند هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و مهمانپذیر است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: تا کنون بیش از۸۰ درصد واحد‌های اقامتی رسمی رینگ اول حرم رضوی و بیش از۷۰ درصد سایر واحد‌ها از سوی زائران رزرو شده است که نشان از استقبال مسافران برای سفر در این ایام به مشهد دارد.

بیدخوری گفت: پیش بینی می‌شود میزان تکمیل ظرفیت این واحد‌ها در تعطیلات پیش رو به ۹۰ درصد و حتی بیشتر هم برسد.

او گفت: علاوه بر واحد‌های اقامتی رسمی از واحد‌های سرپوشیده شامل حسینیه‌ها، مهمانسرا‌های دولتی، ظرفیت‌های اقامتی آستان قدس رضوی، مساجد و زائرسرا‌های ارزان قیمت زائر شهر رضوی نیز بهره گرفته شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در خصوص گزارش تخلفات و اعلام شکایات نیز، مسافران می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۹ مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره ۳۷۰۴۵ با پیش‌شماره ۰۵۱ تماس گرفته و اعلام شکایت و تخلف کنند.

بیدخوری گفت: در خصوص نظارت بر روند اقامت مسافران در این ایام، تیم‌های نظارتی به ظرفیت ۱۰۰ نفر به صورت گشت‌های مشترک کار نظارت بر واحد‌های اقامتی و تاسیسات گردشگری را انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.