استاندار زنجان رئیس شورای پدافندغیرعامل استان شد

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:استاندار زنجان به ریاست شورای پدافند غیرعامل استان منصوب شد.

سردار رحیمی گفت: ظرفیتی که در قانون بودجه امسال ایجاد شده فرصت مناسبی است تا دستگاه‌های اجرایی، مسائل و اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهند.

او می گوید: اگر اسناد و مصوبه‌های کمیته دائمی پدافند غیرعامل در کشور عملیاتی شود از بروز بسیاری از اتفاقات، پیشگیری خواهد شد.

به گفته معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور برخی از دستگاه‌ها مسائل پدافند غیرعامل را خیلی جدی نمی‌گیرند، ما اسناد متعددی در این حوزه داریم که باید برای عملی شدن آن‌ها تلاش کنیم.

سردار رحیمی گفت: اگر پدافند غیرعامل جدی گرفته شود اتفاقاتی نظیر آنچه در آبادان رخ داد را شاهد نخواهیم بود.

او می گوید: برای شناسایی ساختمان دارای مشکل کارگروه کالبدی ذیل شورای پدافند غیرعامل استان‌ها باید به صورت جدی کار خودش را شروع کند، ساختمان نا ایمن در همه جا داریم که باید شناسایی شوند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر چه شیوع کرونا یک بحث جهانی بود، ولی کشور ما در معرض تهدیدات بیوتروریستی است؛ از این رو در این خصوص باید تدابیر لازم را داشته باشیم.

سردار رحیمی می گوید: جراحی اقتصادی وظیفه ما را در مقطع کنونی خیلی سنگین کرده است؛ مردم تشنه اقناع هستند و باید در این خصوص توجیه شوند.

 او می گوید: زنجان از استان‌های خوب و پیشتاز در حوزه پدافند غیرعامل است؛ طرح جامع پدافند این استان تدوین شده است.


 در این جلسه سردار رحیمی حکم انتصاب استاندار زنجان به ریاست شورای پدافند غیرعامل استان که از سوی سرلشکر باقری  رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور صادر شده بود را  اعطاء کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.