رئیسی: نهضت اتمام طرح های نیمه تمام را ادامه می دهیم/ درخواستی که با قید فوریت دستور رسیدگی گرفت

رئیس جمهور‌ و اعضای هیئت دولت در بیست و سومین سفر استانی برای پیگیری مشکلات و مطالبات مردم به ‌استان‌ آذربایجان‌شرقی سفر کردند.

بیست و سومین سفر استانی رئیس جمهور امروز صبح به آذربایجان شرقی انجام شد تا طرح‌های عمرانی که برخی حتی تا ۲ دهه نیز به تاخیر افتاده و تبدیل به رویای مردم شده است، رنگ حقیقت به خود بگیرد.

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر استانی به آذربایجان شرقی به نقطه صفر مرزی ایران و آذربایجان در جلفا رفت. وی با حضور در یادمان شهدای ایرانی شهریور ۱۳۲۰ در منطقه مرزی جلفا که در مقابل تجاوز بیگانگان به خاک ایران به شهادت رسیدند، یاد آنان را گرامی داشت.

در این بازدید، مسئولان استانی و منطقه، مسائل و مشکلات این منطقه مرزی را بیان کردند و رئیس جمهور نیز دستور رفع موانع صادرات و گردشگری در این منطقه را صادر کرد.

رئیسی در  یادمان شهدای ایرانی شهریور ۱۳۲۰ در منطقه مرزی جلفا

 

رئیس جمهور همچنین در دیدار با فرماندهان و سربازان هنگ مرزی جلفا، ضمن تاکید با اهمیت مرزبانی از مرز‌های ایران اسلامی، از مجاهدت آنان در نقاط صفر مرزی قدردانی کرد.

رئیس جمهور و فرماندهان و سربازان هنگ مرزی جلفا

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان است که در سال ۷۳ افتتاح شد. این بازارچه مرزی با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد ارس مزیت‌های فراوانی برای تاجران و تولیدکنندگان ایجاد کرده است. ساماندهی پایانه مرزی جلف در مرز نخجوان و سطح مبادلات و ترانزیت خارجی فیمابین، به این پایانه مرزی اهمیت ویژه‌ای بخشیده است. این پایانه مرزی در ۱۳۲ کیلومتری شمالغرب شهر تبریز قرار گرفته است.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی  گفت:استان آذربایجان شرقی حقیقتا در دفاع مقدس خوش درخشیده است و سرداران بزرگ اسلام و این خطه نمونه بارز است و به راستی این خطه مهد زنان و مردان بزرگ است و علامه طباطبایی، امینی ،جعفری ،امام جمعه‌های شهید به عنوان الگو در جهان هستند.

گفتگوی جالب کارگر و رئیس جمهور؛ درخواستی که با قید فوریت دستور رسیدگی گرفت

در حاشیه حضور رئیس‌جمهور در مجتمع‌مس‌سونگون یکی از کارگران حاضر در جمع از رئیس‌جمهور می‌خواهد طرح همسان‌سازی پرداخت‌ها در این مجتمع اجرایی شود.

رئیس‌جمهور هم همانجا به وزیر صمت دستور میدهد همراه استاندار و نمایندگان کارگران با سرعت کارگروه بررسی این درخواست تشکیل و عدالت در پرداخت اجرایی شود.

کلید خوردن افزایش تولید کنسانتره

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در نخستین برنامه خود در سفر به آذربایجان شرقی با حضور در جمع کارگران معدن مس سونگون ورزقان بزرگترین معدن شمال غرب کشور در جریان مشکلات این معدن و مطالبات کارگران قرار گرفت.

رئیس در حضور کارگران معدن مس سونگون ورزقان

وی همچنین با حضور در کارخانه تولید مس سونگون از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید و دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان را صادر کرد.

ارزش ذخایر معدن مس سونگون ورزقان که حدود نیمی از ذخایر مس ایران را دارد ۳۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

معدن مس سونگون ورزقان یک درصد ذخیره مس دنیا و ۵۲ درصد ذخایر مس کشورمان را در دل خود جای داده و معدنی واقع در یک منطقه کوهستانی در شمال‌غرب ایران بر روی کمربند مس جهانی است.

این معدن که ذخیره مس آن بیش از ۲ میلیارد تن براورد می شود، در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۰ کیلومتری شهرستان ورزقان است.

تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان و افزایش تولید کنستانتره مس، راه‌اندازی واحد ذوب و پالایشگاه برای تولید مس کاتدی و ایجاد شهرک پایین‌دستی جزو مطالبات اصلی مردم آذربایجان شرقی از دولت مردمی سیزدهم به منظور جلوگیری از خروج سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان مس خام ( مس سونگون) از این خطه محسوب می‌شود.

رئیس جمهور وارد تبریز شد

رئیس جمهور روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز گفت:هدف اصلی از سفر استانی ما به آذربایجان شرقی ادامه نهضت اتمام طرح های نیمه تمام از قبیل راه آهن میانه - تبریز، معادن و چرم سازی است که مردم را رنج می دهند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: ایستادگی مردم آذربایجان‌شرقی در برابر سلطه طلبی بیگانگان زبانزد همگان است و این استان به برکت الهی و اخلاص مردم گام‌های بلندی را برداشته و ایستادگی مردم این خطه در برابر زورگویی و سلطه‌گری و نهضت مشروطه زبانزد همه است.

به گفته رئیسی این استان افتخارات بزرگی دارد و ظرفیت‌های زیادی هم دارد و آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی بزرگ است و می‌توان از این استان به عنوان استان تولید، تجارت و صادرات یاد کرد.

رئیسی می گوید در سفر استانی قرار است نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را دنبال کنیم که پروژه‌های از قبیل راه آهن تبریز میانه، بسیاری از معادن، چرم سازی نقاطی است که باید حل شود و باید بعد از پروژه‌های نیمه تمام پروژه جدیدی را شروع کنیم و امیدواریم در این کار پروژه‌های نیمه تمام به یک سامان برسند.

به گفته رئیس جمهور از قبل همه موضوعات استان مورد بررسی قرار گرفته است و با تامل و مشورت از طریق استاندار و نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس و نخبگان لیست بلندی تهیه شده است که در جلسه شورای اداری کار‌های نیمه تمام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور گفت: البته کار‌هایی هم در تهران دنبال می شود چراکه این استان همیشه سربلند در امتحان الهی بوده است و هیچ جا برای انقلاب کم نگذاشته‌اند.

معاونان رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان عالی دولت نیز در همه‌ شهرستان‌ها حضور یافته و به‌عنوان نماینده‌ دولت مسائل و مشکلات شهرستان‌ها را بررسی خواهند کرد.

همزمان با سفر استانی رئیس جمهوری نمایندگان تام‌الاختیار وزرا در ۳۲ نقطه استان حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره خواهند داشت و نامه‌های مکتوب مردمی نیز پیگیری خواهد شد.

رئیسی را در سفر به آذربایجان‌شرقی وزرای راه و شهرسازی، گردشگری، فرهنگ و ارشاد، علوم، صمت، کشاورزی و وزیر کشور همراهی می‌کنند.

بازدید از طرح‌های مهم استان نشست با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری استان و حضور در نشست خبری دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
تو این مدت معنی نهضت رو خوب فهمیدیم!
کشور به فنا رفته از بس شعار میدن این مسوولان
طرح های نیمه تمام رو بی خیال، همین اقتصاد رو که جراحی کردی به یه سرانجامی برسون، طرح های نیمه تمام پیشکش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
حقوق بازنشسته تامین اجتماعی و چرا تصویب نمیکنین خوبه اکسیژن نیفتاده دستتون اگه نه همونم نمیدادین به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
شما شان و متزلت کارگر بازنشسته رو رعایت کن ک نخاد با حقوق ۳ میلیون توی بدبختی زندگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
همه کارگران دولت همین وضعیت رادارند.لطفا به همه رسیدگی شود.
چرا قوانین شورای عالی کار برای کارکنان دولت رعایت نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
تو دو سال قیمت همه چی رو صد برابر کرده وای به حال باقیمانده این دوران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
قیمت لبنیات در این ماه 2بار افزایش پیدا کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
امروز رفتم یک بسته ماکارونی و سویا خریدم شد ۴۲ هزار چی بگم والله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
برقراری فوق العاده خاص کادربهداشت ودرمان باضریب۳مطالبه اصلی و جبران بخشی از زحمات مدافعان مظلوم و جانفشان سلامت...لطفا"پیگیری و رسیدگی فرمایید...باسپاس وتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
لطفا هرچه زودتر مخالفت ایران با پیوستن به عهدنامه ننگین who را رسما اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
به شما ناهار دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
آقای ریسی فقط سیصد هزار تومن به یارانه ماه قبل اضافه کردن اما این سیصد هزار جوابگوی فقط سه روز از افزایش قیمتهاست.خیلی چیزها تا دوبرابر گرون شده،واقعا کسانی که این قضایا رو میبنند و باز اعتقاد دارن ریسی کار درست رو کرد،در نمیکنم.فقط دعا میکنم این افراد تا ابد در جهالت خود بمانند تا زمان قیامت.امیدوارم صبر خدا تموم شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
اصلا عین خیالش نیست ، داره با بازنشستگان تامین اجتماعی لجبازی می کنه د رمورد همه چیز اظهارنظر می‌کنه بجز چیزی که وظیفه شه
Iran (Islamic Republic of)
يونس
۲۲:۰۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
تو رو خدا يك رنگ باشيد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
آقای رییس جمهور یک طرح نیمه تمام هم افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی است که بار مالی برای دولت ندارد اگر بدهی دولت به این سازمان پرداخت شود .به جای افزایش مجدد حقوق کارمندان به داد این قشر مستضعف برسید اگه وقت کردید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
لطفاًبه جای سفر مشکلات وتورم را حل کن از روزی رئیس جمهور شدی تورم رادویست درصد شد کمر مارا شکستی وشمادرپایتخت هم می توانی مشکلات راحل کنید از جمله باز نشستگان تامین اجتماعی را که چندین ماه سرگردان کردی سابقه ندارد
Iran (Islamic Republic of)
میرهادی
۲۰:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
باسلام وخوشامد‌کپیی به ایشان تبریز به عنوان سر ایران واقعا از هر لحاظ عقب مانده است وباید حرکت جدی صورت بگیرد تا این شهر به اوج دوباره خود برسد به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
به فکر گرانی کالاها و اقلام ضروری مردم باشید،مردم دارن زیر باز گرانی له شدند
Netherlands
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
رئیس جمهور محترم ایران. لطفا از استاندار و خصوصا شورای تنبل و شهردار توضیح بخواهید که چرا فضای سبز کوی ها و محله ها رو نابود کردن و به تاراج میبرن چرا فضای سبز محله ها رو تبدیل به کارگاه‌های و آشغالدونی خودشون تبدیل کردن چرا به اسم پرورش گل به اسم دفتر به اسم کتابخانه و... کل فضای سبز رو نابود کردن و نهایتا به مکانی برای مهمانی و صبحانه خودی و چایخوری خودشون تبدیل کردن؟؟؟؟؟؟؟ مگر فضای سبز محله ها برای خانواده هاست یا محل تخلیه بار و بارگیری و یا کارگاه .؟؟؟ رزومه شورا هم که نقل و نبات محافله ...!! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۷:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
از دل کی خبر داری
از بدبختی کی خبر داری
روزی هزار دفه ارزوی مرگ میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
با قيد فوريت به افزايش حقوق بازنشسته ها رسيدگي كنيد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
دلار چند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۴:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
الان وقت سفرهای استانی برای اتمام طرح های نیمه کاره نیست الان مشکل اصلی مردم در معیشتشان می باشد اگر مرد میدان هستید گرانی و تورم را دز مرحله اول کاهش دهید شکم گرسنه ایمان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
اآقای رئیس جمهوربجای سفرهای استانیتان فکربحال معیشت مردم بکنیدقرارشمابراین بودکه ۴قلم جنس گران شود..علی برکت الله آقای رئیسی..!!!!!حقوق بازنشستگان تآمین اجتماعی چه شد بازهم علی برکت الله..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
قیمت سکه و دلار رو به قبل یارانه برگردون
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
اقای مشکل گشا اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
یاشاسین ابراهیم رئیسی
خوش گلیبسن آذربایجان دیارینه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۴:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
لطفا فکری هم بحال این مدیر بی تدبیر و مغرور مخابرات استان بکنید حکم نگرفته کلیه نیروهای ارزشی را قلع و قمع میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
دراین مملکت اگه ی پرفسور اقتصاد باشم اقتصادی و انجام معادلات اقتصادی مهم باعث رشد وپیشرفت وابادانی کشور شود با هجمه های فراوان و تهمتدها و حمله های فراوان مواجه خواهد شد وانتقادات بی خردانه فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
رئیس جمهور کاری، خاکی، محبوب
اصلا با قبلی قابل مقایسه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
ازوضع معیشت مردم مشخص
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
جز گرانی و بدبختی و اوارگی چی برا مردم بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
قبلیه هنوز میره دکتر برا زخم بسترش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
قبلیه مونده چه رنگی برا ریشش مناسبتره
France
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
یه سری هم به آبادان و خوزستان میزدی آقای رییسی! یا خوزستان فقط پاییز و زمستانش دل انگیزه؟تو گرما بیا یا بفهمین با خشک کردن منابع آبی و نابودی پوشش گیاهی استان تا چه حد باعث گرمای بیشتر و گردوخاکی شدن هوامون شدن
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۹:۰۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
حرف مفت نزن مگه رئیسی خدا است که اگر گفت کن فیکون میشود......یه ذره عقلت بکار بأنداز گرد خاک کار خدا است وبإین وسعت هیچ احد وهیچ مدعی نمیتوانن جلوش میگرن ....بخاطر خشک سالی وساخت سد های عظیم در ترکیا که منابع اب فرات ودجله وچندتا رودخانه های فرعی شمال عراق وشمال سوریا وغرب ایران که متسوب آب خیلی کم کرده و احیانا خشک شده....
وأما گرما این منطقه از زمان حضرت آدم همینطور بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
به جای تبریز بره ابادان ببین اونجا چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
درود بر آقای رئیسی. امیدوارم به جای دستور عملکرد بخواهند و گزارش از سازمان‌ها بگیرند و مطالبه و بازخواست کنن به رئیس محترم، که هیچ عملکردی ندارن و این استان با تمام توانمندیها جزو شهرهای متروکه کشور به حساب میاد در این شهرها نزدیک دو دهه کوچکترین حرکتی و پروژه ای ولو کوچک اجرا نشده و پروژه‌ای صنعتی و ملی جای خود دارد اداره های آب و برق مشکل اساسی دارن... !!! شهر چاله ها و بدون خطوط وعلایم میباشد. امیدواریم مسیرهای شبانه و آسفالت مسیر شبانه انجام نشه و یک و دومسیر انتخابی برای حرکت دولت نباشه. بانک‌ها عملکرد بسیار ضعیف، رکود، زمین خواری، نابودی سیستم کشاورزی استان، بافت فرسوده، شهرسازی ضعیف. ناوگان شدیدا فرسوده، سازمان مترو تعطیل و... نبودی از المان‌های شهری و ورودی و خروجی وحشتناک شهر و نبود یک میدان فاخر و استاندارد و نبود حتی یک خیابان رسمی و حتی کمربندی استاندارد در حد نام یک شهر...،
کل مسولان شهری و سازمان‌ها در خوابی بسیار عمیق و فقط پست بازی و فامیل بازی و بدنبال کسب منافع د درآمد جیب خودشون هستن. شورای بسیار بی خاصیت که با سیاسی بازی و قدرت و نفوذ و بدون تخصص و افراد تکراری هم در خدمت شماست. استاندار هم اسمش معاون سیاسی فرهنگی و در مراسم‌ها صرفا برن و بیان و تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
خوش گلیب
آخرین اخبار