مذاکرات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران

مقامات آمریکایی و صهیونیستی در بیانیه‌ای متعهد شدند که هماهنگی‌های مشترک علیه ایران را تقویت و از گسترش برنامه هسته‌ای تهران جلوگیری کنند.

در این نشست که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «ایال هولاتا» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و هیاتی از دو طرف حضور داشتند، بر همکاری مداوم بین نظامیان آمریکایی و صهیونیستی تأکید شد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «در سی‌ویکم می ۲۰۲۲ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده و ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی اسرائیل نشست گروه مشورتی استراتژیک ایالات متحده و اسرائیل را در کاخ سفید تشکیل دادند. نمایندگان ارشد سیاست خارجی، نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی مربوطه نیز به آن‌ها پیوستند.»

مقامات حاضر در این نشست با تکرار اتهامات واهی علیه کشورمان، متعهد شدند تا تلاش‌ها را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و بازدارندگی از فعالیت‌های تهاجمی منطقه‌ای هماهنگ کنند. آن‌ها همچنین گام‌های اقتصادی و دیپلماتیک برای دستیابی به این اهداف را مورد بحث و بررسی قرار دادند و همکاری‌های جاری بین ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.

دو طرف همچنین متعهد شدند که با تلاش در جهت یک هدف مشترک، در خصوص طیف کاملی از موضوعات مورد نظر دوجانبه با یکدیگر هماهنگ باشند و در برابر تهدیدات امنیتی علیه خود متحد بمانند.

پیشتر نیز «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی درباره سفر هیأت صهیونیستی به واشنگتن و نشست راهبردی دو طرف علیه ایران صحبت کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
فکر کنم تفکری که میگه ما سلاح هسته ای نسازیم تفکر غلط و موافق تفکر صهیونیست هاست و ماندن در منجلاب ضعف است
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۸:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
نفس های اخرتان را تا میتوانید بکشید که کارتان تمام است. المانی ها و ژاپنی ها هم با ما هستند. غزل خداحافظی یادتان نرود.
آخرین اخبار