معاون استاندار آذربایجان غربی:

دسترسی آسان به کتاب در مناطق کم برخوردار آذربایجان غربی فراهم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: زمینه دسترسی آسان به کتاب برای اهالی ساکن در مناطق کم برخوردار و محروم استان باید فراهم شود.

«رضا ابراهیمی» در جلسه انجمن کتابخانه های آذربایجان غربی گفت: متولیان امور همچنین باید با اختصاص بسته‌های تشویقی بویژه در روستاها و مناطق محروم شرایط دسترسی علاقه‌مندان به کتابخانه سیار را نیز ایجاد کنند.

او می گوید: ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار جامعه از دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا اصناف و بازاریان و قشرهای دیگر صورت گیرد.

ابراهیمی گفت:الان قیمت کتاب بالاست و همین عاملی برای کاهش قدرت خرید علاقه‌مندان است و باید برنامه مدونی اتخاذ شود تا افرادی که واقعا کتابخوان هستند امکان خرید آسان کتاب برایشان مهیا شود.

او گفت: برای مناطق کم برخوردار باید کتابخانه سیار اعزام شود تا علاقمندان به مطالعه در این مناطق به راحتی کتاب مورد علاقه خود را دریافت کنند.

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت:کمبود کتاب نداریم  و باید فکری برای ایجاد انگیزه کتابخوانی کنیم که برای این موضوع مهم می‌توان با تهیه بسته‌های تشویقی، بچه‌ها را به سمت کتاب و مطالعه سوق دهیم و ‌در این راه آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پبشقدم باشند.

ابراهیمی گفت: در زمینه مطالعه کتاب ما در پایه مشکل داریم و بر همین اساس، فرهنگ مطالعه از همان کودکی باید به فرزندانمان آموزش داده شود در این صورت در سنین بالا مطالعه کتاب همواره در برنامه هایشان خواهد بود.

ابراهیمی گفت:همچنین کانون‌های مساجد و حسینیه‌ها هم می‌توانند به ترویج فرهنگ مطالعه کمک کرده و ‌به عنوان محل مطالعه مورد استفاده علاقمندان قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.