ادعای مقام اوکراینی در خصوص حمله هوایی روسیه به کارخانه ای شیمیایی

فرماندار لوهانسک مدعی حمله هوایی روسیه به شرق این کشور و انتشار گازهای سمی شد.

فرماندار منطقه لوهانسک اوکراین مدعی شد روسیه حمله‌ای هوایی به مخزن اسید نیتریک یک کارخانه شیمیایی در «سیویرودونتسک» درشرق اوکراین به انجام رسانده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام ارشد اوکراین ضمن ادعای حمله روسیه به این کارخانه شیمیایی اعلام کرد در پی این ماجرا دود سمی در هوا ساطع شده است.

همچنین چندین مقام اوکراینی در پیام‌هایی تلگرامی مدعی این حمله شده و نوشتند: «یک کارخانه مواد شیمیایی در سیویرودونتسک، شهری در شرق اوکراین، هدف قرار گرفته است.» «سرهی هایدای» فرماندار منطقه لوهانسک، در پیام خود گفت که روس‌ها «یک مخزن حاوی اسید نیتریک در یک کارخانه شیمیایی» را مورد اصابت قرار دادند، و از ساکنان خواست به دلیل بخارهای سمی از مخفیگاه خارج نشوند.

«آنتون گراشچنکو» مشاور وزارت امور داخلی کی‌یف، نیز پیام مشابهی را در کنار تصویری از ابر‌های بزرگ و صورتی از دود که بر فراز ساختمان‌ها بلند می‌شوند، در تلگرام به اشتراک گذاشت. برخی منابع خبری نیز به نقل از سرهی هایدای نوشتند که نیرو‌های روسی «حدود نیمی» از شهر سیویرودونتسک را تحت کنترل دارند.

این در حالیست که شب گذشته نشریه گاردین گزارش کشته شدن یک روزنامه نگار فرانسوی به دلیل حادثه در یک خودرو در نزدیکی سیویرودونتسک، درشرق اوکراین را منتشر کرده بود. «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، هم در پیامی کشته شدن این روزنامه‌نگار فرانسوی در سیویرودونتسک را تایید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۳۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
اکراین بی در و پیکر سالها انبار مهمات داعش بوده. الهی بسوزه اکراین.
آخرین اخبار