سخنگوی صنعت برق مطرح کرد

پیش‌بینی رشد مصرف برق با گرمای هوا؛ امکان تامین برق پایدار با مدیریت مصرف

رجبی مشهدی گفت: هفته آینده با گرم شدن هوا، مصرف برق افزایش می‌یابد و مشترکان خانگی باید با مدیرت مصرف، زمینه تامین پایدار برق را فراهم کنند.

 مصطفی رجبی مشهدی گفت: امروز اوج مصرف برق به ۵۴ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید و پیش بینی می‌شود در هفته آینده به دلیل افزایش دمای هوا به این عدد ۲ تا ۳ هزار مگاوات اضافه شود.

به گفته رجبی مشهدی، مصرف بی رویه برق منجر به افزایش صورتحساب مشترک می‌شود که در صورت ادامه داشتن این افزایش، محاسبه صورتحساب به روش افزایشی پلکانی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران می گوید: مهم‌تر از افزایش صورتحساب، تامین برق سایر مشترکان است که در تابستان با تولید حداکثری نیروگاه‌ها و بیشترین میزان بار یا مصرف شبکه‌ها تامین می‌شود.

او گفت: از مشترکان می‌خواهیم تا با چند راهکار ساده مانند استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۷)، خاموش کردن یک کولر اضافه، تنظیم دمای کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه یا استفاده از دور کند کولر آبی، در تامین برق همه مشترکان کشور مشارکت کنند.

 امسال تشویق‌های خوبی برای کاهش مصرف درنظر گرفته شده است. اگر مشترکی در مناطق عادی با الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت در تابستان بتواند مصرف خود را نسبت به سال گذشته به ۲۵۰ کیلووات ساعت برساند، قبض برقش رایگان خواهد شد و اگر بتواند مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات ساعت برساند، در کنار رایگان شدن قبض، حدود ۳۰ هزار تومان نیز از صنعت برق بستانکار خواهد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار