لاوروف: آمریکا در مذاکرات برجام بدنبال امتیازات بیشتر است

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد در مذاکرات برجام آمریکا تمام تلاش خود را برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران به کار گرفتند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد آمریکا در مذاکرات برجام در تلاش برای امتیاز گرفتن بیشتر است، احیای این توافق باید بدون هرگونه استثنا و موارد الحاقی صورت گیرد.  ابتکار جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای امنیت منطقه همچنان مطرح است و دو کشور این سند را به‌روز کرده‌اند.

این در حالی است که اندکی پیش «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، با اشاره به مذاکرات وین ادعا کرد در صورت عدم دستیابی به توافق، واشنگتن آماده است تحریم‌ها علیه ایران را تشدید و تحریم‌های جدیدی اعمال کند و همچنین مدعی شد: «واشنگتن خواسته‌های ایران خارج از چارچوب توافق را رد خواهد کرد و هرگونه توافق هسته‌ای جدید برای بررسی به کنگره فرستاده خواهد شد.»

براساس گزارش اسپوتنیک لاوروف در ادامه سخنان خود گفت: «مسکو تمام تلاش خود را برای حل مشکل غذایی انجام داده است، غرب مانع ورود کشتی‌های ما به بنادر می‌شود و به طور ساختگی مشکلاتی را ایجاد می‌کند. مسکو بیش از یک ماه است که اقداماتی را برای خروج آزادانه غلات اوکراین انجام می‌دهد، اما باید نسبت به مین زدایی بنادر از سوی کی‌یف اطمینان حاصل شود.»

او تاکید کرد اگر کی‌یف مشکل مین زدایی بنادر را حل کند، روسیه عبور بدون مانع کشتی‌های حاوی غلات به دریای مدیترانه را فراهم می‌کند. 

پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه در تماس تلفنی با «کارل نهامر» صدراعظم اتریش مقصرنمایی مسکو در مسئله بحران جهانی غذا را رد و بر پایبندی روسیه به تعهداتش در زمینه تأمین گاز طبیعی نیز تأکید کرد. بعد از ادعا‌های کشور‌های غربی مبنی بر اینکه روسیه با اعمال محاصره دریایی بر اوکراین مسئول کاهش صادرات غلات از این کشور است، کرملین نیز این ادعا‌ها را قویا رد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
آمریکا دنبال توافقی با ایران نیست که مجبور باشه به اون عمل کنه برای همین حاضر به تضمین دادن نیستند تا طبق معمول بعد از اینکه ایران هر چی با صرف وقت و هزینه به دست آورده رو از بین برد زیر برجام بزنند. اعتماد به آمریکا و اروپا برای بار پنجم حماقت محضه. تا الان حداقل دوبار سر صنعت هسته‌ای و دو بار سر موضوعات دیگه کلاه سرمون گذاشتند. اگه آمریکا حاضر نیست تمام تحریمها رو لغو کنه و تضمین بده به هیچوجه توافقی باهاشون امضا نکنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
فکنم// لبنیات کل روسیه و چین و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و افغانستان را ما تامین میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
خفه کردی خودتو از بس نظر تکراری دادی. فکر کنم از کاخ سعودی نظر میدی. این که به شما وهابیها میگند گاو شیرده براتون عقده‌ای شده دنبال معادل سازی احمقانه‌اید. هیچکس نمی‌تونه جای گاوهای شیرده سعودی رو بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
اخه مگه یه گاو چقد شیر داره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
امریکا میگه // چرا فقط روسیه و چین باید شیر و لبنیات بخورن // من هم شیر و ماست و خامه میخواهم // البته همه میدانیم که لبنیات برای اسخوان بندی بدن مفیده // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس محمدی
۱۰:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
بابا اینقدر تو مملکت خودمون بخور داریم که کار به روسیه چین و ..........نمیرسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
به تو چه؟
آخرین اخبار