آتن: کشتی‌های یونانی از آب‌های ساحلی ایران دور شوند

در پی بحران توقیف نفت ایران از طرف آمریکا در آب‌های یونان، آتن هشدار داد که کشتی‌های یونانی از آب‌های ساحلی ایران دور شوند.

وزارت کشتیرانی یونان به شرکت‌های کشتیرانی این کشور هشدار داد که هنگام عبور از خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از آب های سرزمینی ایران دوری کنند.

به گزارش روزنامه کاتیمرینی یونان، این دستورالعمل در حالی صادر می شود که در بحبوحه مصادره نفت ایران به وسیله آمریکا در آب‌های یونان، ایران هشدار‌هایی مبنی بر توقیف نفتکش‌های یونانی دیگری که در خلیج فارس هستند، صادر کرده است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران روز جمعه از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف  در خلیج فارس خبر داد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که یونان یک ماه قبل یک فروند کشتی نفتکش ایرانی را در آب‌های خود توقیف و طبق ادعای رویترز نفت آن را به آمریکا تحویل داده بود.

آسوشیتدپرس نیز پس از این اقدام نوشت که نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که در حال بررسی گزارش‌هایی در این باره است که ایران دو نفتکش متعلق به یونان را توقیف کرده است.

پس از توقیف این دو کشتی، وزارت امور خارجه یونان اعلام کرد: «به سفیر ایران در آتن به دلیل «تسخیر خشونت‌آمیز ۲ کشتی با پرچم یونان» در خلیج فارس اعتراض شدیدی کردیم.» در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «این اقدامات عملاً دزدی دریایی است.»

این دو نفتکش یونانی با نام‌های «پرودنت واریور» (Prudent Warrior) و «دلتا پوزیدون» (Delta Poseidon) یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده اند. دلتا پوزیدون دارای ۲۵ خدمه شامل دو یونانی و پرودنت واریور دارای ۲۳ خدمه شامل ۸ یونانی و یک قبرسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خخخ تنگه هرمز برا ماست عمو جون دیگه قمپز در نکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناصر عباسیان
۱۶:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
اینقدر وزارت کشتیرانی یونان بیشعور ونفهم ونادان هست که نمیدونه هر چه قدر از سواحل ایران هم دور باشند هنگام گذر از تنگه هرمز سربازان یل ایران اگر لازم بشه حتما گوشمالی میدن
آخرین اخبار