امضای قرارداد تجارت آزاد بین امارات و رژیم صهیونیستی

در سایه عادی سازی روابط، تل آویو و ابوظبی قرار داد تجارت آزاد به منظور تسهیل در تجارت را امضا کردند.

امیر هایک، سفیر رژیم صهیونیستی در امارات امروز (سه شنبه) درحساب کاربری توییتر خود از امضای قرارداد تجارت بین امارات و رژیم صهیونیستی خبر اد.

سفیر رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش در توییتر نوشت: «تل وایو و ابوظبی تا ساعت آینده توافق نامه تجارت آزاد را امضا خواهند کرد.» او در توییت دیگر در پاسخ به این توییت نوشت: « تمام شد.»

به موجب این قرارداد با هدف رفع نیاز‌های حمل و نقل دریایی بین المللی، استفاده کامل و موثر از ناوگان دریایی و بنادر برای هر دو طرف و تضمین ایمنی دریایی، از جمله ایمنی کشتی ها، اعضای خدمه، محموله، مسافران و محیط زیست،  حفاظت از محیط زیست دریایی و توسعه تجارت دریایی، افزایش می‌یابد.

بر اساس این قرارداد، ۹۵ درصد محصولاتی که بین دو طرف مبادله می‌شود از جمله مواد غذایی، محصولات کشاورزی، لوازم آرایشی و دارویی، بلافاصله یا به تدریج از مالیات معاف می‌شوند.

امارات، بحرین و مراکش در سال ۲۰۲۰ با خیانت به آرمان‌ فلسطین و با میانجیگری آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از توافقنامه آبراهام عادی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۶:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
این اعراب (امارات-بحرین-مراکش) از رعب و وحشتی که در دلشان از ابهت و اقتدار روز افزون ایران به وجود امده عرض و ارض خود را به اسراییل فروختند. وای به روزی که یمن ازاد شود. حالا نوبت عرپستان سقوطی است که امتحان پس بدهد. ایا خادم الحرمین الشریفین هم با اسراییل هم پیمان میشود؟ اگر چنین شود باید روی پرچمش بنویسد: لا اله الا الیهود.داریم می بینیم شرف و غیرت و غضب و وحدت عربی را. خون عرب را میبینیم که برای تکه نانی به که فروخته می شود. مردم دنیا ببینید. ببینید که فرق عرب بودن تا مسلمان بودن از زمین تا اسمان است. هر عربی مسلمان نیست و هر مسلمانی هم عرب نیست. "قاعده الاسلام یعلو و لا یعلی علیه" اینجا صدق میکند.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
شرف دینی و تربیت خود را فروختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
وهابی ها شرافت حالی شان نیست .
دقیقا اشتباه محمدرضا شاه را انجام دادند .
آخرین اخبار